A promóciótervezés és -szervezés egyik legnehezebb kérdésköre az ajándékmennyiség és a pontérték tervezése. Ezek külön szakértelmet és emellett sok-sok tapasztalatot igényelnek, úgy is nevezhetjük őket összefoglaló néven, hogy motiváció-menedzsment. Két alapvető hibát lehet elkövetni az ajándékmennyiség és a pontérték tervezése során: túl sok, vagy túl kevés ajándékot helyezünk el a készletbe, illetve túl könnyű vagy túl nehéz pontokat szerezni az elérésükhöz. Az Auchan – az alábbi cikk alapján úgy tűnik – mindkettőbe belefutott, ami azért probléma, mert a népszerűsítésre, aktivizálásra költött forintokon végül ellenérzést vásárolt…
Ha egy CRM ügynökséget kérdeznének a megoldásról, jó eséllyel azonnal a jól felépített vásárlói adatbázist említené – mi biztosan. Ennek analízise segítheti a mennyiségi becsléseket, sőt az ajándékok mennyisége mellett azok mibenlétére is adhat ötleteket érdeklődési terület vagy vásárolt termékek körének ismeretében.
Forrás: Index