A COVID-19 pandémia kitörése az egész világot váratlanul érte mind a civil, mind a vállalati oldalról. Ebben a bizonytalanság uralta helyzetben kulcsfontosságúvá válik a fogyasztók és a vállalatok közti kommunikáció. Ezért kiemelt szerep hárul a marketing szakemberekre, akiknek jelenleg a legfőbb feladata egy minél gyorsabb és hatékonyabb válaszreakció kidolgozása. Erre kitűnő példaként szolgálnak a Ford rendkívüli intézkedései az Egyesült Államokban.
GYORS REAKCIÓIDŐ ÉS TÁMOGATÓ JELENLÉT
A Ford még a járvány kitörése előtt számtalan hirdetőfelületet vásárolt meg többek között nemzeti TV-csatornákon, sporteseményeken új modelljeinek a népszerűsítésére. A krízishelyzetre tekintettel viszont a cég azonnal leállította addigi reklámtevékenységét, halasztották a termékmegjelenéseket, és helyette elképesztően rövid idő alatt előálltak egy válaszkampánnyal, melyben bemutatják, hogy miként nyújtanak támogatást vevőiknek és a közösségnek a járvány ideje alatt.
A kampány központi gondolata az, hogy a cég számára jelenleg a fogyasztóik egészségének, lelki stabilitásának megőrzése a legfontosabb, ezért szeretnék csökkenteni a rájuk háruló anyagi terheket. Ennek részeként a Ford Credit arra ösztönzi a COVID-19 miatt nehéz helyzetbe került vásárlóit, hogy keressék fel a vállalatot a hiteltörlesztéseik potenciális felfüggesztése érdekében, illetve az új vevők számára lehetővé teszik az első részletfizetés 90 nappal történő elhalasztását.
A kampányt két ütős reklám fémjelzi, melyek “Built to Lend a Hand” és “Built for Right Now” néven futnak, s az autógyártó cég általános szlogenjére, a “Built Ford Proud”-ra játszanak rá. A Ford amerikai marketing vezetője, Matt VanDyke nyilatkozata alapján a speciális üzenetet hordozó reklámokat addig tervezik futtatni, amíg a közhangulat és a járvány okozta bizonytalanság nem javul.
Ezzel párhuzamosan a Ford Motor Company Fund több mint 500,000 dollárt ajánlott fel különböző nonprofit szervezeteknek, és többek között támogatja az idősek és hátrányos helyzetű gyermekek számára történő étel kiszállítást.
VanDyke bevallása szerint a Ford marketing részlege is otthonról dolgozik, és elfoglaltabb, mint valaha.
Források:Dearborn, M. (2020) COMMITTED TO LENDING A HAND, FORD OFFERS ASSISTANCE TO CUSTOMERS, COMMUNITY DURING COVID-19 OUTBREAK (2020. 04. 27.)
Schultz, E. J. (2020) FORD PULLS NATIONAL VEHICLE ADS, REPLACING THEM WITH A CORONAVIRUS-RESPONSE CAMPAIGN (2020. 04. 27.)
Comments are closed.