Hozzászokhattunk már, hogy a Facebook News Feedünkben rengeteg a reklám. Lassan kezdünk afölött is szemet hunyni, hogy a Messengerben vagy az Insta Stories-ban is bevillan olykor egy-egy, de itt még nincs megállás! Érkezik a Facebook Storiesba is!
A Facebook Stories 14 hónapja lépett ki a nagyvilág elé, és végre valahára elérte a 150 milliós napi aktív felhasználói bázist is. Az alábbi diagramon tökéletesen látszik, hogy még mindig nagyon elmarad az Insta és a Whatsapp mögött:
Azért pénz már hozhat!
150 millió felhasználóval a hátuk mögött viszont érdemes volt elgondolkodni azon, hogy miként hozzon ez a terület is egy rakás pénzt a Facebooknak. Hát naná, hogy hirdetésekkel! Ma kezdődik el a Facebook Stories hirdetések tesztje, melyet az amerikai, mexikói és brazil userek „élvezhetnek” elsőként, már amennyire szokták…
A videók hosszúságukat tekintve 5 és 15 másodperc között mozognak, bármikor átugorhatóak, nem tartalmaznak CTA-t és nem linkelhetőek. Még. Természetesen ez sem maradhat majd ki a közeljövőben – tervezik is, hogy bevezetik.
A hirdetők könnyűszerrel, egy gombnyomással bepipálhatják, hogy az Instagram Stories hirdetések ide is bekerülhessenek, illetve azt is, hogy a Hírfolyamba feltöltött hirdetést automatikusan átformázza erre a felületre a hirdetési rendszer – színben hozzá illő körvonallal és a tetején megjelenő szöveggel.
Tervben van az is, hogy a Stories-zal kapcsolatos mélyebb metrikákat kínáljanak a hirdetőknek, meggyőzve őket arról, hogy jó helyre bandukol az a marketing büdzsé.
Megtalálod majd itt az embereket?
Visszakanyarodva a 150 milliós számhoz, nézzük is, mit nevezünk pontosan napi aktív felhasználónak: azt, aki a Facebook appban vagy desktopon megnéz egy Story-t, tehát nem számolódik bele az, ha az Insta story-t lököd át a Facebookra és az Instán nézik meg a hirdetésed.
Hogy alakul a havi és a napi aktív user-szám? Így:
- Whatsapp Státusz: 450 millió napi, 1.5 milliárd havi 2018 május óta
- Instagram Stories: 300 millió napi, 800 millió havi 2017 november óta
- Snapchat: 191 millió napi 2018 május óta
- Facebook Stories: 150 millió napi, 2.2 milliárd havi 2018 május óta
- Messenger Napom/Stories: 70 millió napi, 1,3 milliárd havi 2017 Szeptember óta
Egyébként az Instagram Stories-ba is akkor kerültek ki a hirdetések, amikor elérték a 150 milliós felhasználói számot. Bár ott ehhez 4 hónap is elég volt a launch-hoz képest, míg a Facebook Stories-nak 14 kellett hozzá.
Ti használjátok ezt a felületet akár magánszemélyként, akár brandként?
Forrás: Techcrunch.com
Comments are closed.