Ha azon gondolkodsz, hogy a vállalkozásod profilját kiterjeszted a fotómegosztó platformra, esetleg évek óta használod aktívan, akkor is érdemes végigböngészned, hogyan nőtte ki magát az Instagram mindössze 7 év alatt az egyik legfontosabb hirdetési felületté. A SOCi összeszedte a legfontosabb mérföldköveket a cég történetében.
Megéri az Instán-hirdetni?
Meg. A számok és elemzések alapján az Insta-felhasználók négyszer aktívabbak a márkák iránti elköteleződésben és aktivitásban, mint a Facebook-fanok. Az összes Insta-user 80%-a követ egy vagy több brandet a platformon, 60%-uk pedig innen értesült valamilyen azóta kedvelt termékről vagy szolgáltatásról. Egyes előrejelzések szerint a 2017-es évben az Insta nem kevesebb, mint 4 milliárd dollárnyi hirdetési bevételt söpörhet be.
Nézd végig velünk, hogyan lett az egykori photo-only platformból néhány év alatt egy több milliárd dolláros marketingóriás:
2010 – Megszületik Kevin Systrom és Mike Krieger közös gyermeke, az első photo-only közösségi platform, az Instagram.
december 12. – Az Instának már 1 millió felhasználója van.
2012. április 9. – A Facebook felvásárolja az Instagramot 1 milliárd dollárért.
július 26. – Az Instagramnak 80 millió felhasználója van.
november 12. – Kedvenc profiljaidat már nem csak mobilon, hanem asztali böngészőből is megnézheted.
2013. február 26. – Az Instagram hivatalosan bejelenti, hogy 100 millióan használják a platformot.
június 20. – Több mint photo-only: mostantól létrehozhatsz és megoszthatsz videókat is a profilodon.
október 24. – Megjelennek a szponzorált posztok és videók az Instagramon.
2015. március 4. – Bevezetik a galéria típusú hirdetéseket a szponzorált posztoknál.
szeptember 9. – Mostantól kis és nagy hirdetési kampányokat is létrehozhatsz.
2016. február 24. – 200 ezer hirdető van jelen az Instagramon.
március 15. – Viszlát, kronológikus idővonal! Az Instagram bevezeti új algoritmusát, ami a posztok sorrendjét optimalizálja az idővonaladon.
május 29. – Mostantól videókat is használhatsz a galéria típusú hirdetéseknél.
augusztus 2. – Az Instagram bevezeti a Stories-t: a megosztott képek vagy videók csupán 24 órán át láthatóak a követőid idővonalán.
augusztus 23. – Brandek és márkák kezdik el használni az Instagram Stories-t promóciós célokra.
szeptember 22. – Az Instagramnak havi 500 ezer aktív hirdetője van.
november 10. – Az Instagram integrálja a Boomerang GIF-készítő alkalmazást.
november 11. – Mostantól a hirdetésekben is használhatsz vízszintes fotókat és videókat.
2017. január 11. – Az Instagram bevezeti Stories-hoz a platform-elemzéseket. Az üzleti profilod esetében megnézheted minden egyes sztoridnál az megjelenéseket, eléréseket, válaszokat és kilépéseket is.
február 22. – A hirdetők mostantól akár 10 fotót vagy videót is rakhatnak egyetlen hirdetésbe.
március 1. – Az Instagram Stories hirdetési lehetőségei mostantól az egész világon elérhetőek.
március 22. – A platformnak 1 millió hirdetője van havonta.
április 13. – 200 millió ember használja az Instagram Stories-t.
április 26. – Az Instagramnak már 700 millió felhasználója van.
május 25. – Új „Konkrét célok” (Objectives) kerülnek bevezetésre az Instagram Stories hirdetésekhez, úgymint Alkalmazástelepítések, Videómegtekintések, Forgalom és Konverziók.
július 26. – 15 millió üzleti profil van az Instagramon.
szeptember 25. – Az applikációnak 2 millió hirdetője van havonta.
szeptember 26. – 800 millióan használják az Instagramon.
október 3. – Az Instagram bevezeti a szavazást a Stories-ba.
Olvasd el az eredeti cikket és nézd meg az infografikát itt.
Comments are closed.