Sokan úgy gondolják, hogy a Facebook csillaga leáldozóban van és egyre inkább az idősebb korosztály felületévé válik. Ezzel szemben az Instagram még mindig nagy népszerűségnek örvend, felhasználóinak száma megállíthatatlanul növekszik. Hosszú időn keresztül versengett egymással a két platform, ám amióta egy istállóhoz tartoznak, ellenségekből szoros barátokká váltak. Hogyan segíti a két felület egymást és milyen hatása van ennek?
Eleinte talán furcsának hangzik, hogy a két felület támogathatja egymást. Azt szokhattuk meg, hogy a social media felületek inkább versengenek egymással, és az újabb és újabb fejlesztésekkel igyekeznek elszipkázni a másik felhasználóit. Ám mióta a Facebook megvásárolta az Instagramot, kettejük viszonya alaposan megváltozott.
A Facebook visszacsábítaná a fiatalokat
Mint social media platform és mint cég, a Facebook állandó nyomás alatt van, folyamatosan növekednie kell. Emellett olyan nehézségekkel is szembe kell néznie, mint a felhasználók megtartása. A Snapchat és a hozzá hasonló versenytársak, főleg a fiatalabb generáció számára, vonzóbb felületnek bizonyulnak. (És nem csak azért, mert a szülők nem használják.)
Azzal, hogy a Facebook is bevezette a Storiest, egyértelműen újra nyitott a fiatalabb korosztály felé, ezen belül is azokat szólítja meg, akik használják az Instargram és a Snapchat hasonló funkcióit. Bár a személyes véleményem és a mikrokörnyezetemben tapasztaltak azt mutatják, hogy ettől nem lesz vonzóbb, vagy többet használt alkalmazás a Facebook. A baráti körömben például nagyjából senki sem töltött még fel Facebook Stories-t (maximum egy átmulatott éjszaka során véletlenül), pedig az Instagramon rendszeresen élnek ezzel a lehetőséggel.
Kölcsönösen előnyös fejlesztések
Az Instagramra feltöltött Stories tartalmakat ma már egyből át lehet osztani a Facebook Storiesba. Ez a funkció magasabb engagement számokat eredményezhet, mivel a felhasználók több felületen találkoznak ugyanazzal a kontenttel. Emellett a posztok számának növekedése általában azt is eredményezi, hogy a megosztott képek és videók magasabb minőségben készülnek. Gyakorlati példával élve: Ha készítesz egy nagyon szuper képet, amire tényleg büszke vagy, miért ne osztanád meg mindkét felületen? Na, ugye.
Habár a Facebook Stories nem muzsikál olyan jól, mint azt a fejlesztők várták (vagy mint az Instagram Stories), mégis jó, hogy van. Nagyon sokan még mindig csak a Facebookot használják, így nekik lehetőségük van plusz egy csatornán kommunikálni. Plusz felület = új tartalom = magasabb engagement rate.
Habár az egyértelmű, hogy az Instagramnak kellett egy kicsit a Facebook hóna alá nyúlni, a fejlesztések mindkét fél számára előnyösek lehetnek hosszú távon. Az már más kérdés, hogy ezen próbálkozások mennyire hatékonyak, és hogy képesek-e visszacsábítani a fiatalabb korosztályt egy már nem oly’ trendi felületre.
Forrás: Social Daily Pro
Comments are closed.