A járvány miatti korlátozásokat követően az ügyfelek és a vállalatok, szolgáltatók is egy „újfajta norma” szerint működnek. De a hatékony fogyasztói elköteleződési stratégiák pedig továbbra is lényeges szerepet játszanak a márkaértékek bemutatásában. Korábban a legtöbb márkakapcsolat a fogyasztókkal reaktív és egyirányú beszélgetés volt. Ám most úgy tűnik, a hatékony stratégiák és a márkák megfordítják a kapcsolót, és sokkal inkább proaktív kapcsolatokat igyekeznek kialakítani.
Mit is jelent ez? Lényegében magában foglalja az ügyfelek viselkedésének és preferenciáinak mély megértését, majd annak alkalmazását az ügyfelek igényeinek pontos előrejelzésére a személyre szabott ajánlatok érdekében.
Digitálisan elérhető közönség
Az elmúlt időszak a digitális átalakulás egy új korszakát indította el. Ennek része, hogy a fogyasztók is csatornaváltásban vannak. Egyértelműen látszik, hogy a személyre szabott élményekből származó vevői elkötelezettség kulcsfontosságú a kritikus eredmények elérésében, beleértve többek közt a hosszú távú megtartást és az ügyfél-élettartamot is. A korlátozások a felhasználókat online irányba terelték és felgyorsult a digitális adaptáció. Ez fizikai távolságot hozott létre az egyének és az általuk ismert és szeretett emberek (és élmények) között, míg a csatornák közötti határvonalak összemosódnak. Ezért a célközönség bevonása és a személyre szabott kínálat egyre fontosabbá válik. Így például az e -mail marketing kiemelt fókuszba került.
Személyre szabott és releváns
Az adatok minősége az új kampányok és termékek sikerének titka, amiben már kismértékű javítás is jelentős eredményeket hozhat:
- jobban megismerhetjük ügyfeleinket,
- jobban felmérhetjük elkötelezettségüket, lojalitásukat
- releváns, személyre szabott ajánlatokkal és információval szolgálhatunk számukra
- visszajelzést kapunk, hogyan teljesítenek kampányaink és termékmutatóink,
- ezáltal lehetőség nyílik az optimalizációra és a folyamatos hatékonyságnövelésre.
A hatékony vevői elköteleződés azzal kezdődik, hogy az ügyfelek igényeit előtérbe helyezzük, így bensőségesebbé téve a márkánk és a fogyasztók közötti kapcsolatot.
Ha magasabb ügyfél-élettartam értéket és alacsonyabb ügyfélszerzési költséget szeretne elérni, akkor megfelelő eszközre van szüksége. Az ügyfelek elkötelezettsége és a legfontosabb üzleti eredmények, például az alacsonyabb ügyfélszerzési költség és a magasabb ügyfél-élettartam közötti összefüggések jól ismertek. A fogyasztói tapasztalatok és az elkötelezettség előmozdítása érdekében a márkáknak invesztálniuk kell a megfelelő marketingtechnológiai ökoszisztémába – az interaktív, releváns és egységes ügyfélélmény támogatása érdekében.
Tudjon meg többet itt a Culture.Crane kultúraspecifikus közönségmenedzsment rendszerről.
Forrás: marketingweek.com – Create effective customer engagement
Comments are closed.