Az Instagram egy viszonylag új felület – legalábbis a Facebookhoz és a LinkedInhez viszonyítva -, ráadásul iszonyat tempóban növekszik. Aktív havi felhasználóinak száma szeptemberben elérte a 800 milliót. Vonzó felület a hirdetők számára, de vajon hogy tudunk kitűnni az egyre növekvő zajból?
Íme 8 tipp, ami segít olyan tartalmat készíteni, ami megdobhatja kicsit az engagement számokat:
-
Használj erős színeket!
Az első és legfontosabb dolgod, hogy kitűnj a tömegből. Azok az emberek, akik téged követnek az Instagramon, követnek valószínűleg 100, vagy akár 1000 más márkát is. Nem egyszerű ilyen versenyben feltűnőnek lenni, de ha meg sem próbálod, esélyed sincs, hogy megragadd az emberek figyelmét. Egy nagyon egyszerű, de mégis hatásos tipp lehet a megfelelő színek használata. A Curalate által készített tanulmány rámutat, hogy azok a képek, melyeken dominál a kék szín, 24%-kal több like-ot kapnak, mint azok a fotók, melyeken más szín uralkodik. Általánosságban pedig elmondhatjuk, hogy azok a fotók teljesítenek jól, amiken egy élénk szín van hangsúlyosan jelen van. Így könnyebben kiugrik a hírfolyamból, több szem akad meg rajta.
-
Aktivizálj!
Mint minden marketingaktivitásnál, az Instagramon is fontos, hogy aktivizálj. Ha azt szeretnéd, hogy a követőid nézzék meg az oldalad, adj jó okot nekik erre és szólítsd fel rá őket. Ha azt akarod, hogy kedveljék a posztodat, kérd meg őket! (Pl.: “Lájkold a képet, ha már veled is történt ilyen!”)
-
Kezdeményezz beszélgetést!
A legjobb aktivizálás, ha beszélgetést kezdeményezel. Tegyél fel egy kérdést, vagy bocsáss vitára egy témát. Az első pár komment után jó eséllyel beindul a beszélgetés, amelynek már te is részese tudsz lenni, és így direkt módon is kapcsolatot létesíthetsz a követőiddel. Vigyázni kell azonban, hogy a kényes, vallási, politikai vagy világnézeti témákat lehetőleg kerüld el.
-
Használd a megfelelő hashtageket!
Az emberek a hashtagek alapján keresnek az Instagramon a tartalomra, így kiemelten fontos, hogy megfelelő, a termék szempontjából releváns tag kerüljön a kép alá. Figyelj rá, hogy ne áraszd el a posztod tagekkel, inkább használd azt a pár darabot, ami a céljaidhoz igazítva a legjobban működik.
-
Mutass arcokat!
Nem titok, hogy az emberi kapcsolatok létesítésének egyik fontos lépése a másik arcának megvizsgálása. Az első benyomás kialakulásában, az első érzelmek megjelenésében fontos szerepet játszik a másik arca. Ugyanez igaz az Instagram posztok esetén is. Ha a posztokon szerepelnek arcok, a követőid könnyebben tudnak azonosulni vele. Fontos, hogy hétköznapi embereket mutass hétköznapi helyzetekben, a stock fotók épp az ellenkező hatást érik el.
-
A-B teszteld a posztok szövegét!
Bár a főszerep a képeké az Instagramon, igenis sok múlik azon, hogy milyen szöveget teszel melléjük. Figyelj a posztok hosszára, a szóhasználatra, a megfogalmazásra! Néhány poszt után érezni fogod, hogy mik azok a kifejezések, mi az a stílus, ami igazán passzol a profilodhoz és ami megmozgatja a követőidet.
-
Csinálj keresztpromóciókat!
Ha a márkád több közösségi oldalon is szerepel, oszd meg ott is a posztjaidat, így más közönséghez is eljut az üzenet. Az Instagram teljesen más közösségnek szól, mint a Facebook vagy a LinkedIn. Érdemes bevonni influencereket is, segítségükkel még több emberhez tudsz majd eljutni.
-
Találd meg a megfelelő időpontot!
Minden tanulmány mást mond arról, hogy mikor érdemes posztolni az Instagramra. Egyesek szerint hétköznapokon reggel 10 és este 7 között, míg mások a vasárnap estékre esküsznek. Érdemes megvizsgálnod, hogy mely időszakokban érkezett a legtöbb reakció a posztjaidra. Ha sok tartalmat osztasz meg, érdemes olyan alkalmazást segítségül hívnod, amely statisztikákat készít neked.
Comments are closed.