Mi tehetsz annak érdekében, hogy színt vigyél a saját Facebookos tartalmaidba, elkerülve a monotonitást és még pluszban az engagement számaidat is növeld? Ezt vesszük most górcső alá. Az interaktív tartalmak általában nagyobb követői bevonódást, több átklikkelést eredményeznek, még több lehetőséget biztosítanak az edukációra, és a csatornád felfuttatására.
Interaktív tartalomnak hívunk bármit, amire a felhasználó rákattint, átkattint, megválaszol vagy játszik vele. Ezek a tartalmak általában több erőforrást (sokszor pénzbelit is) igényelnek, de a felhasználók több időt töltenek vele, illetve több értéket is kapnak tőle – ez nyilván függ attól, hogy csinálod meg. Ezek a tartalmak visznek előre az engagamentben, plusz sokszor ezekből még jobb insightot nyerhetsz a csatornád követőivel kapcsolatban.
Összeszedtünk 3 olyan interaktív tartalmat, amivel elindulhatsz….
1. QUIZ/POLL
A kvíz az egyik legolcsóbb, legközhelyesebb, ámde leginkább kimeríthetetlen forráskútja az interaktív tartalomnak. Gondolj csak bele, hányszor futottál neki újra és újra annak, hogy mi az indián neved, milyen pizza lennél, ha pizza lennél…
Egy szó mint száz, a kvíz gyakorta szórakoztató, de ha jól fogod meg, akkor a végén olyan edukatív tartalmat nyújthatsz a júzereidnek, amelyek egy adott csoportra vannak szabva és egy adott termékcsoportot mutatnak be. Pont annak a csoportnak akit éppen kielemzel a válaszban. Hovatovább ezek a kvízek vagy pollok megmutatják, hogy nem egyoldalú a kommunikáció és tényleg számít a véleményük, legyen akár szó arról, hogy kiteszel egy képet és adjanak neki egy cuki elnevezést.
A Twitteren, a Facebook Pages-en, a Facebook csoportokban és az Instagram Stories-ban is van beépített poll funkció, mindegyikben több választási opciót adhatsz meg. A Facebook ráadásul fotót és .GIF-et is enged hozzáadni, aww! És még azt is beállíthatod, mennyi ideig legyen kint a poll. Tehát, jöjjön egy ellenőrző kérdés: Használni fogod?
1. Igen.
2. Igen, azonnal.
3. Igen, tegnap!
Amint valaki szavaz, látni fogja a szavazás állását. Az Instagram Stories-ban a Poll Stickerrel tudod ezt előhívni a Stories-on belül, és 24 órán keresztül lesz elérhető a szavazás.
Ha olyan csatornán szeretnél kvízt vagy pollt indítani, ahol nincsen beépített funkció erre vonatkozólag, akkor simán írd ki a válaszlehetőségeket, és hagyd, hogy a többit a felhasználóid adják hozzá kommentben vagy emailben, de akár ki is futtathatod egy landing page-en keresztül az oldaladra.
2. Verseny/Nyereményjáték
Itt egy örök klasszikus, ami szintén egy igazi interaktív tartalom típus, mert hihetetlen gyorsan óriásit nőhet az engagement tőle. Habár nem tudsz Like-ot, megosztást kérni egy Facebook játékban való részvételért cserébe, az Instán kérheted őket, hogy kövessenek be, taggeljenek be egy ismerőst, vagy egy kérdés alatt kommentben válaszoljanak. Gondoskodj róla, hogy az ajándék a márkádhoz kapcsolódjon. Még egy tipp: minél egyszerűbb a játék, annál többen indulnak majd neki.
3. Szavazás reakciógombokkal
A Facebook már 5 reakciógombot ad lehetőségként egy-egy kontentre válaszolni, miért is ne használnád ki pont ezt? Korábban nagyot mentek a szavazz lájkkal, megosztással vagy kommenttel, de ez mégis kicsit ízlésesebb, egy pici képi munka szükségeltetik csak hozzá és máris kész vagy.
Ha nem volt elég az inspirációból, akkor keresd fel a Socialmediatoday-t további 4 szuper ötletért!
Comments are closed.