Őrületes kérdés a Facebookon a minél nagyobb elérés, főleg miután nemrég megint bejelentettek egy új algoritmust… Szóval, mindenki csak tapogatózik, találgat, de mégsem mondja meg a tutit? Ideje leleplezni a nagy csodát.
Jaj, várjunk. Olyan nincs. Hiszen ha az lenne, mindenki az egekben járna az elérési számokban, és a hirdetési összegeket pedig nem szórnánk. Úgyhogy tuti receptünk nekünk sincs, de pár tippünk igen, amivel kicsit kozmetikázhatsz büdzsé nélkül is (és nem photoshoppal).
1. Keresd meg a tökéletes időpontot a posztolásra!
Kutass egy kicsit, mikor a legaktívabb a célcsoportod: mely napokon, mely időintervallumokban van a legnagyobb elérése és engagementje a posztjaidnak. Egészen biztos találni fogsz egy mintát, amit minél jobban megértesz, annál jobban tudsz ennek mentén kommunikálni. Gondolj csak bele: ha éppenséggel a célcsoportod egy része az új szülők, ők egészen biztos, hogy késő éjjel lesznek a legaktívabbak a Facebookon, amikor éppen édes álmukból felébreszti őket egy síró baba.
Olvashatsz szakirodalmat, de a csatorna insight-odnál úgysincs jobb adat a követőidről… Szóval, ha megvannak ezek a sémák, és nincsen beépített időzítő funkció, akkor se keseredj el, használd például a DrumUp-ot.
2. Stories!!!!
A storytelling nemrég még a marketing keresztneve volt, ma, ha jól tudom, az adat az, de ez most itt lényegtelen is. A lényeg az, hogy a történetek mindig fantasztikusan teljesítenek, pláne mióta funkciót is neveztek el rólunk a Facebookon és az Instán is. Használd ki őket!
Amikor Instára posztolsz Story-t, amúgy is csak egy kattintás átlökni a Facebook-ra, miért ne tennéd hát meg? A felhasználóid arcába kerülhetsz szinte azonnal, ki ne szeretne ilyet? Ráadásul tényleg organikusan!
Miket tegyél ki Story-ba? Pl. promóciós ajánlatot, játékot, kulisszatitkokat, sneak-peaket, 24 órás akciót, akármit, ami kicsit is szexibb, kicsit érdekesebb.
3. Szervezz fogadóórát!
Tegyél fel kérdéseket a felhasználóknak, akármilyen témában, elmondhatják véleményüket, hiszen szeretik hallatni a hangjukat, ami megint csak magasabb engagement rátát tud hozni az oldaladnak. De akár egy Q&A sessiont is szervezhetsz Facebook Event gyanánt.
Ha nem tudod, miről kellene szóljon, nézd át az elmúlt pár hét kommentjeit, legtöbbet feltett felhasználói kérdéseket és szemezgess közülük!
4.Partneri együttműködés? Miért is ne?
Működj együtt olyan más közösségekkel, oldalakkal, akik hasonló témában utaznak, mint a te oldalad, de óvatosan válaszd ki új partnered!
Más Facebook csoportok, oldalak segíthetnek újabb lendületet vinni a közösség-építésedbe, de akár egy-egy topic köré nagyobb buzzt is tudnak generálni. Mindenképpen olyan partnert keress, aki nem versenytárs, nem is dolgozik versenytársnak és szavahihető a maga közösségének körében. Közösen hozhattok létre szakmai tartalmakat, cikkeket, átoszthatjátok egymás tartalmait a saját csatornáitokra.
Ilyen tartalom lehet egy cikk, akár egy video akár egy közös esemény szervezése is. Itt egy remek példa a közös együttműködésre a a GoPro és a RedBull között:
5. Facebook post beágyazása
Ha a cégednek van saját blogja, akkor ez egy instant-get dolog! Azonnal embeddeld a Facebook posztjaidat a blogba, hogy egy kattintással elérhetőek legyenek.
Forrás: socialmediatoday.com
Comments are closed.