Ebben a cikkemben a kissé elhanyagolt, de annál informatívabb Facebook Kattintás mérőszámot járom körül. Ez mutatja meg, hogy az adott posztnak milyen forgalomterelő hatása volt. Az Insightsban “Bejegyzésre kattintások/Bejegyzésre való kattintások” néven jelenik meg, de még véletlenül sem szabad azonosítani a posztból történő weboldalra átkattintásokkal! Ez annál egy szélesebb, “habosítottabb” mérőszám, melynek csak egy része a valódi CT, mely a “hivatkozáskattintás” névre hallgat. De menjünk szép sorjában, olvass tovább a részletekért!
Először is: mi az az Engagement?
Egy valamirevaló social media menedzser álmából felkeltve is fújja a Facebook Interakció (Engagement) összetevőit:
Reakciók (Reactions) + Hozzászólások (Comments) + Megosztások (Shares) + Kattintások (Post Clicks)
A reakciók (melyekből továbbra is a klasszikus lájk vezet toronymagasan), a hozzászólások és a megosztások elég jól előtérbe vannak tolva nemcsak a hírfolyamban, de Facebook Elemzések felületén is. A legtöbben, akik Facebook oldalakat kezelnek ezen három mutató alapján ítélik meg egy poszt sikerességét, a kattintások statisztikái csak másodhegedűs szerepet töltenek be.
Kattintások: a forgalomterelő hatás mérése
A reakciók-kommentek-megosztások trió azonban csak a posztok Facebookon belüli teljesítményét jelzik, a szintén nagyon fontos forgalomterelő hatásról nem mondanak el semmit. Ezt csak a “Kattintások” fogják nekünk elárulni. De nem szabad leragadni a “Bejegyzésre kattintások/Bejegyzésre való kattintások” elnevezésű összesített értéknél, mert ez nem a click-through, azaz a weboldalunkra való átkattintás megfelelője, hanem egy sokkal “felhabosítottabb” érték, mely három szám összesenje:
- Fénykép/videómegtekintés (Photo/video clicks): Ha képet/videót tartalmazott a poszt, akkor az erre kattintásokat számolja – ez valóban egy Facebookon belüli engagement érték, forgalmat ez nem terel az oldalunkra.
- Hivatkozáskattintás (Link clicks): Ez az, amit keresünk! Ez az az érték, amik a weboldalunk/landoló oldal/konverzió irányába terelt a fészbukozók számát megmutatják.
- Egyéb kattintás: Ez gyakorlatilag minden mást magában foglal, ami a poszttal kapcsolatos klikk lehet: a posztoló oldal nevére, az időpontra, vagy éppen az eddig lájkok számát megmutató számlálóra. Erre bátran rámondhatjuk, hogy a “resztli”, de azért hasznos itt is van, például, ha valaki az oldal nevére kattintva böngészik egy kicsit ott is.
Érdemes tehát leásni a Facebook kattintásszám mélyére
Érdemes tehát egy kicsit jobban leásni a kattintások mélyére, hogy megkülönböztethessük a konverzió felé közvetlenül nem vezető “Engagement” értékeket a konverzió felé terelő hivatkozásra kattintásoktól. Valószínűleg meglepetésekre is fogunk bukkanni: egy-egy poszt lehet szuper népszerű a Facebookon belül, de a userek mégsem érzik, hogy tovább kellene menniük, és vannak olyanok, melyeket látszólag csönd vesz kerül, de sokan szépen továbbkattintottak.
Comments are closed.