Bármit is osztasz meg akár a saját, akár a márkád social media oldalán, az kulcsfontosságú szerepet játszik a hírneved és a megítélésed kialakulásában. A Business 2 Community és a Red Website Design csapata összegyűjtött egy csokorra való kontent-típust, amit érdemes elkerülnöd, ha a vállalkozásod online jelenlétét igazán a szíveden viseled.
-
Negatív megjegyzések a vásárlóidról vagy az ügyfeleidről
Negatív hangvételű posztot írni az ügyfeleiddel kapcsolatban mindig, minden nyilvános platformon – így a social media felületeken is – rossz ötlet. Ha egy vásárlóddal kapcsolatos rossz élmény arra ösztönöz, hogy publikus posztot publikálj a márkád nevében, mindenképpen várj vele néhány napot. Ha indulatból, dühből posztolsz valamit, az könnyen lekezelő, fellengzős kioktatásba csaphat át. Ha hagyod, hogy az indulataid lecsillapodjanak, az élmény megosztása hasznos is lehet. Rávilágíthatsz arra, hogy az ügyfeleid vagy vásárlóid hogyan segíthetnek neked abban, hogy te minél jobb vevőszolgálati tevékenységet nyújthass nekik a jövőben.
-
Irreleváns, virális kontent
Mind láttunk vicces beszélő macskáról készült videót vagy egy srácot kedvenc social media platformunkon, aki „nem hiszed el, mit mondott a barátnőjének”. Igen, vicces és aranyos. Ez viszont nem jelenti azt, hogy helye van a márkád oldalán. Próbáld a „lájkvadász”, agyonposztolt tartalmat limitálni, és csak abban az esetben oszd meg, ha az releváns. Ha mégse szívesen mondasz le a cuki és megható kontentről, ennek legyen kijelölt napja és hashtage az oldaladon.
-
Spam-jellegű posztok és álhírek
„A Facebook tulaja osztogatja a vagyonát”, „Újra terjed a telefonszám, amit ha felveszel…”. Hasonló álhírekkel és spamekkel többször találkozunk a social mediában, mint szeretnénk. Sokszor látszólag komoly veszélyre, például számítógépes vírusok terjedésére figyelmeztetnek. Míg egy ilyen, valós fenyegetést tartalmazó poszt megosztása akár hasznos is lehet, a legtöbb esetben régi vagy hamis kontentről van szó, aminek a publikálása zavaró és kínos. Bármit osztasz is tovább a márkád falán, mindenképpen ellenőrizd a hitelességét. Ha utóbbiban nem vagy teljesen biztos, inkább egyáltalán ne posztold!
-
Politikai vagy vallásos tartalom
A politika és a marketing egyszerűen rossz párosítás. Ugyanez igaz a vallással kapcsolatos témákra is. Bár néhány cég és vállalkozás fontosnak tartja például a politikai állásfoglalást bizonyos kérdésekben és helyzetekben, az ilyen jellegű megnyilvánulások mindig kockázattal és akár a vevőkör egy részének elvesztésével járhatnak. Ha mindenképpen szükségét érzed, hogy az üzleti social media profilodon politikai vagy vallási témájú megnyilvánulást tegyél közzé, légy tisztában a kockázatokkal, és készülj fel arra, hogy nem mindenki fog egyetérteni veled. A negatív kommenteket mindig kezeld profi módon, sose vitatkozz az ügyféllel, és győződj meg róla, hogy az esetleges komment-háborúban a felek kellő tisztelettel viseltetnek egymás iránt.
-
Rosszul szerkesztett vagy korrektúrázatlan poszt
A social media egyszerű és lezser platform, általában mentes a merev, konvencionális kommunikációtól. Ez azonban semmiképp sem jelenti azt, hogy az üzleti profilodon megosztott tartalom minőségét félvállról kellene venned. A hanyag, fogalomzavaros, rosszul fogalmazott vagy lefordított, helyesírási hibáktól hemzsegő posztok a professzionalizmus hiányának érzetét indukálják. Akár néhány apró félregépelés vagy félrefordítás is csökkenti a hitelességet, így érdemes alaposan átnézned a posztolni kívánt tartalmat: használj helyesírás-ellenőrző programot, kérj meg egy ismerőst, hogy vessen rá egy pillantást, mindent ellenőrizz többször és a lefordított szövegeket ellenőriztesd egy anyanyelvű beszélővel.
-
Túl sok nyíltan önpromózó kontent
A social media célja, hogy hatást gyakoroljunk, növeljük a márkánk ismertségét és jó kapcsolatot alakítsunk ki a vásárlóinkkal. Megosztott tartalmaid legalább 80%-ának ennek a jegyében kell születnie. Mindig úgy alakítsd a márka közösségi arculatát, hogy azok az informálás, oktatás, szórakoztatás és megnyerés tengelyén belül mozogjanak. Ha önreklámozó posztot osztasz meg, figyelj arra, hogy mindig legyen benne valamilyen újdonság. Így nem lesz monoton, idegesítő és ismétlődő a követőid számára.
-
Következetlen tartalom
Találkoztál már olyan kontenttel a közösségi médiában, aminek kapcsán azon tűnődtél, miért döntött úgy a brand, hogy azt megosztja a követőivel? Ilyen érzést vált ki a vásárlóidból és ügyfeleidből, amikor olyan tartalmat publikálsz, ami egyszerűen nem passzol a márkádhoz: nem konzisztens a vállalkozás általános üzenetével, stílusával, hangvételével. Segít, ha elképzeled a márkádat egy élő emberként. Milyen személyiség az illető? Milyen tulajdonságai vannak? Lezser, fiatalos és zenebolond, vagy inkább megfontolt, elegáns és a színházat preferálja? Ha elképzelhetetlen, hogy a mondat a való életben elhagyja a száját, akkor az üzenőfalára sem fogja kiírni.
-
Félrevezető tartalom
Egy cím legyen figyelemfelkeltő, de semmiképpen se félrevezető. Ugyanez igaz az önreklámozó posztjaidra és azokra is, ahol a konkurenciát említed. Kerüld az olyan lájkvadász címadást, ami nem, vagy csak részben felel meg a valóságnak. Bármilyen kijelentést is fogalmazol meg egy posztban vagy annak címében, győződj meg róla, hogy az csont nélkül átmegy a hazugság-vizsgálaton.
-
Forrás nélküli poszt és plagizálás
Teljesen elfogadott, hogy néha nem saját, de releváns tartalmat osztasz meg követőiddel a social mediában. Sőt, ez jó taktika arra az esetre, ha éppen semmilyen újdonság nem történik a márkád háza táján. Ugyanakkor nem elegáns lefelejtened a poszt végéről a forrásmegjelölést. Mindig tartsd észben, hogy a szívbemarkoló idézet, a briliáns life hack vagy az Üzleti élet titkai című cikk mind valakinek a keze munkáját dicsérik. Persze időigényes az eredeti szerző és alkotó kinyomozása, de ezzel csak tovább öregbíti márkád jó hírnevét és elkerülöd, hogy lopással vagy hiteltelenséggel vádoljanak.
Forrás: Az eredeti, angol nyelvű tippeket és egy szuper infografikát itt és itt találod
Comments are closed.