A mai világban minden a globális felmelegedés problémájától hangos, a sarkvidéki jégtakaró olvadása pedig több állatfaj fennmaradását is veszélyezteti. A vadvilág jóléte felett őrködő szervezet, a WWF és a Coca-Cola már évek óta sikeresen működik együtt olyan projekteken, mint például a friss ivóvíz világ minden pontjára történő eljuttatása, de ezúttal az állatvilág egy olyan tagjának megmentéséért fogtak össze, amely mindkettejük számára egyaránt kedves.
A jégtakaró eltűnése leginkább a jegesmedvéket veszélyezteti, így a Coca-Cola kötelességének érezte, hogy tegyen valamit és mások segítségét is kérje, hogy megmentse azt a fajt, amelyet az évek során annyit láthattunk a cég kampányanyagain cukros vagy éppen light üdítőitalt fogyasztani. A téma számomra azért is különösen kedves, mert néhány évvel ezelőtt jómagam is a budapesti állatkert Lady nevű jegesmedvéjének örökbefogadó szülője lehettem.
A jegesmedvék ügyét online és SMS-ben történő adományozással is lehetett segíteni, majd az így összegyűlt összeget a cég is megtoldotta egy nagyobb adománnyal. Ezenkívül persze további kreatív ötletekkel hívták fel a figyelmet erre a fontos ügyre, melyek közül nekem az alábbi videón látható augmented reality megoldás tetszett a legjobban:
https://www.youtube.com/watch?v=jEW0LdNuFXY
A kampánnyal kapcsolatban további információk ide kattintva érhetőek el: