Kólát venni eléggé átlagos esemény. Odamegyek az automatához, bedobom a pénzt, megiszom, majd a palack megy a szelektív kukába.
Nem várom gyermeki izgalommal, hogy vehessek egy kólát. Nem posztolom Facebookra, Instagramra, hogy iszom egy kólát. És nem őrizgetem a palackot utána.
Illetve, eddig nem tettem így.
A Coca-Cola idei nyári kampánya egy egyszerű ötletre épül: ráírtak egy csomó keresztnevet a palackokra. És, ami a legfontosabb: valamelyiken az én nevem is rajta van. És a Tied is. Innentől válik a kólavásárlás vicces kereséssé a szupermarket hűtőjénél, illetve „szerencsejátékká” az automata előtt: Vajon ma mit dob a gép? Rajta lesz a nevem? Vagy esetleg a párom, az egyik jó haverom, a kollégám, vagy épp a kutyám-macskám neve?
Nekem az első palack a „Főnök” volt, amin egy jót röhögtem, aztán a következő az egyik kollégám nevét viselte (fedőneve Erzsébet, de ezt csak ebben a szűk körben osztom meg 😉 És aztán egyszer csak jött a… Gergő. Aránylag gyakran látom a nevemet, de mégis, hogy ott állt egy palackon… egy pillanatra az az érzésem támadt, hogy „azta”. Persze, rögtön ment a kép Instagramra/Facebookra, és ahogy a napokban látom a hírfolyamomat, nem én vagyok az egyetlen, aki így tett.
És a legszebb, hogy ez nem egy izzadtságszagú, „oszd meg a promóciós kólacímkét a Facebookon és kommenteld alá, hogy „nyerni szeretnék” promóció, hanem egy olyan mechanizmus, ami önmagában hordozza azt, hogy a fogyasztók el akarják mondani, meg akarják osztani egymással, hiszen „róluk szól”.
Szerintem nem kis bevállalósság egy akkora márkától, mint a Coca-Cola, hogy a csilliárd dollár értékű logójukat apróbetűként használják a címkén, és helyére olyan látszólag mezei dolgokat írjanak oda, mint a leggyakoribb keresztnevek. Viszont ez a bevállalósság biztosan megtérül, így válik ezen a nyáron a kólavásárlás egy kis érdekes színfolttá, a kiürült palack pedig emlékké. Hiszen… az én nevem van rajta.
Comments are closed.