Vajon hány bőrt lehet lehúzni egy jó ötletről? Ezúttal egy magyar utazási iroda választotta promóciójának mézesmadzagául a nem mindennapi fizetéssel és élményekkel kecsegtető, fiktív állásajánlatot. Korábbi cikkünkben már körbejártuk a témát, bemutattuk az eredeti ötletet és annak egy külföldi koppintását. Most pedig lássuk, hogyan honosította mindezt a Tensi!
Az utazási irodák nincsenek könnyű helyzetben manapság. Az áltag lakosság anyagi helyzetét nem kell bemutatni. Közülük néhányan ugyan megengedhetik maguknak, hogy háromévente elmerészkedjenek a kenesei vállalati üdülőig, otthonról hozott szendvicsekkel felpakolva, de a többségnek sajnos be kell érnie a Travel Channellel. A fiatalokat azonban nehéz a négy fal között tartani. Ők abban a korban vannak, amikor még bátran hátizsákot ragad az ember, és egyszerűen világgá megy. Az előrelátóak persze szállást is foglalnak a nagy kalandhoz, de nem utazási irodában, hanem az interneten. Ki az, aki manapság még beteszi a lábát egy utazási irodába? A statisztikák szerint a jómódúak. A luxusutazások iránt ugyanis még mindig nagy a kereslet. Mindezt mérlegelve a Tensi meghatározta a célcsoportot, és bedobta a csalit. A cég jó taktikát választott, nem szűkítette le a jelentkezők körét a yuppie-kra, ám mindent megtett (és a mechanizmusba rejtett) annak érdekében, hogy a lehető legtöbb tehetős fiatalhoz eljusson az utazási iroda (luxusútjainak) híre. A 3 fordulós játék nyertese ugyanis fél éven át a Tensi „alkalmazottja” lesz, minden hónapban elutazhat egy, az iroda által szervezett exkluzív utazásra, és kézhez kap egymillió forintot, hogy fussa szuvenírre is. Másra ugyanis nem kell költenie, mert minden egyebet, a biztosítástól kezdve a különböző programokig, a cég fedez. Cserébe a győztesnek videoblog és internetes napló formájában kell beszámolnia az élményeiről. Ezekből pedig lesz bőven, mert a kalandor az egyik hónapban síelni megy, a másikban a hasát sütteti valami egzotikus helyen vagy éppen tengerre száll. A potenciális jelölt – a Tensi szerint – szeret utazni (ez mondjuk evidens), merész, humoros, jól bánik a szavakkal (beszédben és írásban egyaránt), tud valamelyest angolul, és nem utolsósorban igényes. A Tensi ugyanis, szlogenje alapján, a minőségre utazik. Persze az sem árt, ha kiterjedt ismeretségi körrel rendelkezik, mert a beszavazások alkalmával sok múlik a közösségi médián. És itt van a kutya elásva! A jelentkezőknek első körben készíteniük kell egy kis filmecskét a YouTube-ra, amelyben meggyőzik a nézőket és a zsűrit saját alkalmasságukról. A nevezési határidő január 9. volt, a bemutatkozó filmekre azonban folyamatosan lehet szavazni a www.alegjobballas.hu honlapon. Érdekes módon – 3 nappal a jelentkezési határidő lejárta előtt – csak 51 film került fel a site-ra, melyek közül jó néhány ugyanarra a kaptafára készült. Úgy látszik, a koppintás a jelentkezőknek is nagyon megy. (Azonban az utazási iroda mentségére legyen mondva, hogy nem titkolják, honnan származik az ötlet, és a világ legjobb állását meghirdető cég hozzájárulását is megszerezték.) Ám térjünk vissza a játékhoz! Elvileg a legjobb 100 jut tovább, ők újra nekiveselkedhetnek a filmkészítésnek, mert egy korábbi utazási élményüket kell megosztaniuk a nagyérdeművel. A filmekre a kampány web- és Facebook-oldalán lehet szavazni/lájkolni. A döntőbe 10-en kerülnek be, közülük a szerencsés győztest egy játékos vetélkedő keretében választja ki a zsűri. Annak ellenére, hogy a résztvevők száma szerény, van, akire már több mint 36 000 voks érkezett. Aki menet közben kapcsolatba kerül a játékkal, nagy valószínűséggel végigköveti azt, még akkor is, ha nem az ő ismerőse a befutó. Hiszen az igazi élmény – a győztes és a szurkolótábor számára is – csak ezután kezdődik. Végezetül adósak maradtuk a bevezetőben feltett kérdés megválaszolásával: egy jó ötletről – ha ügyesen csinálják – sok bőrt le lehet húzni, bár a klónok jóval szerényebb ismertséget hoznak a megrendelő számára.