A KutatóCentrum felméréséből kiderül, hogy mi hozza lázba a férfiakat, illetve a nőket az interneten. Mielőtt bárki erotikus tartalomra gondol, eláruljuk, hogy e cikk keretében most csak az online vásárlási szokásokról lesz szó. Ám hogy mit hoz a jövő, azt blogunk rendszeres látogatói úgyis megtudják.
A KutatóCentrum idei tanulmánya szerint a gazdasági válság továbbra is kihat online vásárlási szokásainkra, ami nem csoda, hiszen a neten sem lehet virtuális pénzzel fizetni (illetve van, ahol igen, de az egy másik történet).
Míg az online vásárlók száma nőtt, addig a vásárlási kedv stagnált, a vásárlások gyakorisága pedig némi csökkenést mutatott idén, ezért az online piac nem bővült a szokott ütemben. Persze az emberek többsége (84%) nem zárkózik el az e-shopping lehetőségétől, csak éppen addig nyújtózkodik, ameddig a takarója (fizetése) ér. Előfordul, hogy az online piac valamelyik szereplője bepróbálkozik egy-egy trükkel a várható siker (bevétel) reményében. Karácsony előtt én is belebotlottam egy ilyen kísérletbe, ami úgy festett, hogy az általam rendelt termék mellé küldtek (és kiszámláztak) egy másikat is. A cég sajátosan működik, mert termékeit nem előre és nem is utánvéttel, hanem sárga csekken kell kifizetni, melyet borítékban mellékelnek az áruhoz. Meglepő módon egy reklamációs nyomtatványt is találtam a küldeményben, így már nem is tűnt annyira véletlennek a félreértés. Hála a tisztességes eladóknak, azért rengeteg online vásárlás történik, különösen a karácsony előtti időszakban. Világviszonylatban a neten a legkelendőbbek a könyvek, a ruházati cikkek, a dvd-k és a játékok. Hazánkban az elektronikai cikkek eladása vezet, majd a könyvek és a ruhaneműk következnek. A műszaki cikkek vásárlói természetesen a férfiak, a nők gyengéi inkább a ruhák és a könyvek. Napjainkban egyre többen keresnek szállást a világhálón, ezért a turizmusból élőknek érdemes ott is szerepelniük. (A megkérdezettek 37%-a tervez szállásfoglalást egy éven belül a neten, 28%-uk pedig elképzelhetőnek tartja, hogy itt vásárolja meg busz-, vonat- vagy repülőjegyét.)
Az online vásárlásnak számos előnye és hátránya van. A megkérdezettek 91%-a egyszerűsége és gyorsasága miatt preferálja a netet, és a boltinál kedvezőbb ár is egyre komolyabb vonzerővel bír. Akik elzárkóznak a netes vásárlástól, azok vagy arra hivatkoznak, hogy szeretik élőben szemrevételezni az árut, vagy egyszerűen csak bizalmatlanok. Pedig megfelelő tájékoztatással, garanciavállalással meg lehetne törni a jeget. Sokan nem szívesen adják meg a bankkártyaszámukat, ezért a neten kereskedőknek érdemes több fizetési lehetőséget is felajánlani a potenciális vásárlók számára. Szintén bizalmat ébreszt egy cég iránt, ha közzéteszi a vásárlók véleményét, értékelését honlapján. Akinek sikerül bizalmat ébresztenie, az jó eséllyel gyarapítja vevői számát, hiszen továbbra sem létezik ennél kényelmesebb módja a vásárlásnak. Bár megvan annak is a varázsa, ha egyszerűen csak besétálunk egy üzletbe, és megvesszük, ami megtetszik. Hiszen néha belefér 1-1 olyan vétel is, amire nem keresünk rá tudatosan…
Forrás: www.news4business.hu