A támogatással vásárlásra csábító megoldások ritka példája, amikor az adakozó gyártóhoz a forgalmazó is csatlakozik. Több jut a rászorulóknak, az eladáshelyi kommunikáció is megoldódik, ráadásul a vásárló felé is hitelesebb, mert nincs olyan érzése, hogy „egyedül” adakozik.
Az idei árvíz, és a következtében „hajléktalanná” váló emberek sorsa mellett szerencsére senki sem megy el szó, illetve adomány nélkül. Több ezer ember – károk megelőzésére, enyhítésére irányuló – önfeláldozó munkáját a romok eltakarítása, majd az újjáépítés követi. Aki pedig fizikailag nem tudott ott lenni a homokzsákok mellett, az adományokkal segíthette, segítheti a bajbajutottakat. (Az már más kérdés, hogy az adományok nem mindig időben, s nem mindig a megfelelő helyre kerültek, pedig nem mondhatjuk, hogy rutintalan ország lennénk, már ami a menetrendszerűen bekövetkező áradásokat illeti.) Az elmúlt hónapokban számos, árvízkárosultak terheit enyhítő, példa értékű kezdeményezésről adott hírt a média. A magánszemélyeken kívül rengeteg cég sietett a károsultak megsegítésére, és tették mindezt legtöbben szerényen, majdhogynem név, illetve magukat fényező PR nélkül.
A Varga Pincészet például értékesítő partnerével fogott össze, és augusztusban 6500 palack prémium bort bocsátott ingyen és bérmentve a Metro áruházlánc rendelkezésére. A pincészet két nemes borának egyhavi teljes árbevételét Komlóska és Tolcsva önkormányzatainak ajánlotta fel. Régebben, amíg a cég ásványvíz-palackozással is foglalkozott, természetes volt, hogy ivóvízszállítmányt küldtek a térségbe, mivel azonban ez az ágazat megszűnt, a bor pedig nem oldaná meg, maximum átmenetileg feledtetné a bajbajutottak problémáit, ezért az értékesítés és a pénzadományozás mellett döntöttek. A Metro áruházlánc vállalta, hogy ingyen meghirdeti az akciót, és értékesíti a pincészet által kiszállított, nemes borokat: az Aranymetszés Badacsonyi Rózsakőt (2008) és az Aranymetszés Balatoni Kékfrankost (2007).
Mindkét település polgármestere ígéretet tett arra, hogy a borok értékesítéséből befolyó összeget a sérült épületek helyreállítására és a lakossági károk enyhítésére fogják fordítani. Az összeg átadására a Budapesti borfesztivál keretében kerül sor.
A Varga Pincészet nemes gesztusa olyan ötletes koncepcióval párosult, melynek köszönhetően nemcsak a résztvevő két cég, hanem a vásárlók is úgy érezhették, tehettek valamit az árvízkárosultakért és segíthettek embertársaikon.
Forrás: