Napjainkban sokszor képezi részét a megbízó, illetve vezetői KPI-oknak Facebook-oldalunk like-jainak, Twitter-követőink számának növelése.
Az ilyenkor gyűjtött új követők számánál azonban jóval fontosabb azok minősége. Több olyan hirdetéssel, eDM-el találkozni, melyben X ezer like-ot garantálnak bizonyos összeg fejében. Ezen like-ok mögött természetesen kamu felhasználók állnak az estek többségében, így gyakorlatilag robotok like-olják oldalunkat és mivel egyelőre ők semmilyen vásárlóerővel nem rendelkeznek, így eladásainkban se várjunk majd hatalmas ugrást. A minőségi követők felépítése nem egy hét alatt fog történni, és ha még valós felhasználókat is húznának be hozzánk, azok zsebpénzért like-oló nyugdíjasok, vagy hasonlóan megélhetésből netező indiaiak lesznek.
Amikor egy külsős céget bízunk meg Twitter, vagy Facebook közösségünk építésével nem árt a fenti gyakorlatra felhívni beszállítónk figyelmét, és kikötni a minőségi felhasználók elérését, mely már közel sem lesz olyan egyszerű feladat.