A közönség kultúrafogyasztási szokásai folyamatosan változnak: online keresnek programot, mobilon vesznek belépőjegyet, kedvenceiket a neten, akár élőben nézik. A Crane kulturális marketing divíziója, a Culture.Crane szakmai fórumot szervezett, amin a magyarországi kulturális élet meghatározó intézményei, például a Müpa, Zeneakadémia, BFZ képviselői járták körbe a jövő közönségével kapcsolatos kérdéseket, illetve a kulturális intézmények új kommunikációs lehetőségeit. A visszajelzések alapján hiánypótlónak bizonyult eseményen kiderült, a kultúra szereplői is egyre hatékonyabban kommunikálnak, a visszatérők megtartása és a fiatalok bevonása a legnagyobb kihívás a számukra.
A közönség változik, a kulturális marketingnek ezt figyelembe kell vennie
A művészeti intézmények számára a visszatérők megtartása és a fiatalok bevonása a legnagyobb kihívás. A fogyasztók megszokták, hogy az online világban azonnali és testreszabott ajánlatokat kapnak, így ezt keresik a kultúra területén is. Természetes számukra, hogy ha megadják az adataikat, cserébe sokkal részletesebb és relevánsabb ajánlatokat kapnak, ráadásul mindig időben. Azok a kulturális márkák, aki felismerik fogyasztóik újfajta igényeit és megfelelően válaszolnak is rájuk, plusz előnyt is szereznek, hiszen az így kialakuló érzelmi kötődés nagyban befolyásolja a programválasztást.
“A jövő közönsége” címmel tartottunk workshopot
Az adatvezérelt marketing előnyei a kultúrában
A Culture.Crane a kulturális intézményeket érintő fenti kihívásokra kínál testre szabott adatvezérelt marketing megoldásokat. Ügyfeleink között megtalálható a Müpa és a Budapesti Fesztiválzenekar is. A kulturális intézmények kommunikációjának helyzetéről és a lehetséges fejlődési irányokról “A jövő közönsége” című szakmai fórumunkon beszélgettünk a szakma képviselőivel.
Sikeres workshop – prominens előadók és felszólalók
A Culture.Crane-től Kovács Ágnes Stefan Englerttel beszélgetett arról, hogy milyen segítséget tud adni az adatvezérelt marketing a kulturális intézmények számára, Boroznaki Gergő pedig az Instagram, mint eszköz és lehetőség a kultúrában címmel tartott előadást. Dr. Fehér Katalin a Digital Identity Agency képviseletében “A jövő közönsége: trendek és ellentrendek” címmel adott elő. Az előadásokat követően intenzív eszmecserét folytattunk a témáról a hazai kultúra vezető szaktekintélyeivel.

Kovács Ágnes, Culture Crane
A felszólalók között Stefan Englert, a Budapesti Fesztiválzenekar ügyvezetője elmondta, hogy világszinten is kiemelkedő a BFZ rajongóinak lojalitása, akik számát a különleges előadásaikkal is igyekeznek növelni, például a fiatalok körében népszerű és hamar elterjedő Midnight Music sorozattal. Kommunikációs oldalról pedig a Culture.Crane CRM megoldásával tudják közönségüket releváns üzenetekkel célozni.

Stefan Englert, BFZ ügyvezető igazgató
Stefan Engler kiemelte, hogy rendszer arra is lehetőséget ad, hogy tisztán lássák, jegyvásárlóik, rajongóik és támogatóik milyen fontossággal bírnak számukra, akár különleges eseményeket, akár a kétoldalú kommunikációt, a bevonásukat illetően. A rendszer integrálja a jegyvásárlási, honlapolvasási és a hírlevélküldő rendszer adatait, így a közönségnek küldött levelek tartalma egyre célzottabb és az olvasó számára relevánsabb, ami az e-mailek megnyitási arányán egyértelműen látszik számukra. A levelek ugyanis akár tartalomblokkonként külön célcsoportoknak irányíthatók.
Az eseményen Stefan Englert mellett a magyarországi kulturális élet meghatározó intézményeinek további vezető szakemberei is felszólaltak: Csonka András a Zeneakadémia; Dr. Egri Gábor a Müpa; Gricz István a Katona József Színház; Gulyás Gábor pedig a Ferenczy Múzeumi Centrum képviseletében.

Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója az Instagramról tartott előadást.
A workshopunk a visszajelzések alapján egyértelműen hiánypótló kezdeményezésnek bizonyult, és tervezzük hasonló témákkal folytatni a szakmai párbeszédet, illetve az igények és lehetőségek feltérképezését biztosító rendezvények szervezését.
Comments are closed.