A társadalmi felelősségvállalás napjainkra trendivé vált. Sokakat a belső motiváció ösztönöz, hogy jót cselekedjen embertársaival, ami lássuk be, felemelő érzés. A Facebook tegnap bejelentett közleménye is talán már inkább szól erről, mint a pénzről.
India – ahogy a világ legtöbb országa – nem rendelkezik annyi vértartalékkal, ami lehetővé tenné egyes orvosi beavatkozások lebonyolítását. Indiában október 1-jén tartják a Nemzeti Véradományozási Napot, amely keretében kampányokkal ösztönzik a lakosságot a véradásra. A Facebook ezt népszerűsítve szeretne szerepet vállalni az akcióban. Vasárnap az indiai felhasználók idővonalán speciális, figyelemfelhívó posztok jelennek majd meg, amik motiváló erőként hathatnak az emberekre. Minden automatikusan generált bejegyzésben könnyedén lesz lehetőség bejelentkezni a vérdonorok közé.
Rászorulók és véradók összekapcsolása
A vérbankok és az ideális véradók összekapcsolását a Facebook saját üzenetváltó alkalmazásai által vagy telefonon képzeli el. Ha magánszemélyek vagy szervezetek vérre szorulnak, képesek lesznek előállítani egy speciális posztot, amely a rászorulóról – véradás szempontjából – releváns információkat tartalmaz. A kérés létrehozásakor a Facebook automatikusan értesíti a közelben tartózkodó donorokat, hogy segítsenek. Ezután a regisztrált adakozó áttekintheti a kérelmet, és ha szeretne együttműködni, közvetlenül a kérelmezőhöz tud fordulni a WhatsApp, a Messenger vagy egy telefonhívás igénybevételével. A rendszer biztosítja az anonimitást, kivéve, ha a vérdonor kifejezetten szeretné a nyilvános adatkezelést.
Miért?
Az indiai felhasználók körében hetente több ezer segítségkérő poszt íródik, melyben ismerőseiket arra kérik, hogy adjanak vért szeretteik számára. Céljuk, hogy hatékonyabban támogassák a véradók és rászorulók összekapcsolását. Előzetes kutatásuk alapján azt valószínűsítik, hogy az akció sikerrel zárul, mivel az emberek szívesebben adnak vért, ha több információval rendelkeznek. A funkció elkészítéséhez dolgoztak együtt nonprofit szervezetekkel, egészségügyi szakemberekkel, véradókkal és olyan emberekkel, akik már korábban kerestek vérdonort a Facebookon keresztül. Először az Android rendszert használók körében “élesítik” a megjelenést, mivel ez a legelterjedtebb Indiában.
Remélik, hogy ez az új szolgáltatás a tudatosság fokozásával és az adományozók számának növelésével oly módon segíti a véradományok gyűjtését, ahogyan az korábban nem volt lehetséges.
Comments are closed.