Nehezen igazodsz el a social media folyamatosan változó világában? Nem tudod, hogy mire érdemes figyelni? Nem követed az új trendeket? Ne aggódj, az alábbi cikkben összeszedtünk neked néhány olyan trendet, amivel szinte biztosan találkozol majd 2018-ban!
A közösségi média a tartalomgyártásról és annak terjesztéséről szól. Abban mindenki egyetért, hogy egy dolog változatlan: a legfőbb erősség a jó tartalom. Használhatsz több felületet, dolgozhatsz együtt hírességekkel, ha unalmas a téma, senkit sem fog érdekelni. Fontos, hogy amiről posztolsz, az érdekes legyen a célcsoportod számára, és releváns legyen a terméked, szolgáltatásod szempontjából is.
Az alapvető szabályok mellett persze mindig vannak olyan trendek, amiket érdemes figyelemmel követned, hogy a lehető legjobb eredményeket produkálja a közösségi médiába fektetett munkád.
Íme néhány olyan trend, ami biztosan hatással lesz jövőre social media kommunikációnkra:
-
Nő az augmented reality szerepe
Az iPhone 8 és az iPhone X is olyan chippel bővült, amely egyedi augmented reality élményt képes nyújtani a felhasználóknak. A mobiljátékoknál már most is nagy szerepe van, de szinte biztos, hogy a social media csatornák, és így a márkák is hamarosan lecsapnak az új lehetőségre.
-
Egyre népszerűbb az Instagram Stories
Bár még csak egy éves az Instagram Stories funkciója, már 200 millióan használják havonta. Ha ilyen mértékben nő a népszerűsége, 2018 végére az instagramozók fele használni fogja. Érdemes kialakítani egy stratégiát kifejezetten erre a funkcióra fókuszálva!
-
Továbbra is influencer marketing
Idén is nagyon sok márka dolgozott már influencerekkel. A kezdeti nehézségeket, az ismerkedési szakaszt a hátunk mögött hagyva már kiforrottabb stratégiákkal és kreatívabb ötletekkel vághatunk neki az új évnek.
-
A Z generáció szerepe
A Z generáció legidősebb tagjai 22 évesek, lassan befejezik az egyetemet, főiskolát és a munkaerő piacra lépnek. Ennek köszönhetően új vásárlóerő jelenik meg. A Z generáció jóval értékesebb sok márka számára, mint az Y, így érdemes rájuk kiemelt figyelmet fordítani a közösségi média-stratégia kialakításakor.
-
Jelenlét az üzenetküldő platformokon
2,5 milliárd ember használ különböző üzenetküldő alkalmazásokat. Ennek ellenére a márkák még mindig a klasszikus közösségi felületekre fókuszálnak. 2018-ban nagyobb hangsúly kerül majd a chat botok és a mesterséges intelligencia alkalmazására, a hangvezérlésre is az olyan alkalmazásokban, mint a Messenger vagy a WhatsApp.
-
A Live Stream ereje
A követők figyelmének felkeltésére és megtartására kiváló eszköz a live stream. Néhány márka már aktívan használja a kommunikációjában, de 2018-ban várhatóan még nagyobb hangsúlyt kap és tudatosabban kerül be a havi aktivitástervezésbe.
-
Twitter újratöltve
A Twittert idén már mindenki temette. A számok azt mutatják, hogy az Instagram, a Snapchat, de még a Facebook is lenyomja. Elképzelhető, hogy a Twitter privát befektetők kezébe kerül, és a teljes platform megváltozik azért, hogy újra vonzó felület legyen a social media csatornák között.
Forrás: Entrepreneur
Comments are closed.