Legutóbb alig egy éve, 2014 decemberében jelentette be az Instagram, hogy újabb mérföldkövet ért el felhasználóinak számában. Akkor 300 millió havi aktív userrell rendelkezett a legnagyobb fotómegosztó app, míg szeptember utolsó heteiben már 400 millióan töltögettek fel alaposan megkomponált ételfotóikat, tájképeiket vagy épp az elmaradhatatlan, cuki állatos posztjaikat.
A cég által kiadott közlemény szerint a userek számának folyamatos emelkedése elsősorban a nemzetközi növekedésnek köszönhető, az legutóbb csatlakozott 100 millió regisztráló fele Európában vagy Ázsiában él. (A felhasználók mindössze 25%-a él az Egyesült Államokban.)
Lelkes instagramozók a világ minden tájáról naponta 80 millió posztot töltenek fel, melyekre összesen 3,5 milliárd like érkezik. Az applikáció 5 éves működése alatt egyébként eddig megközelítőleg 40 milliárd kép került megosztásra.
Kedvenc fotómegosztó appunk a többi népszerű közösségi platformmal összevetve sem teljesít rosszul. A Twitter havi aktív felhasználóinak száma jelenleg 316 millió, és ennek növekedése közel sem olyan dinamikus, mint az Instagramé. A 300 milliós mérföldkövet ez év áprilisában érte el úgy, hogy az azt megelőző évben „csak” 45 millióval nőt a userek száma.
A Facebook 1 milliárdos eredményét még egyelőre nem képes megközelíteni az Instagram, de a 100 milliós havi aktív felhasználói bázissal működő, szintén képekkel foglalkozó Pinterestnél lényegesen jobban teljesít.
Az Instagram sikere tulajdonképpen nem is meglepő. A fejlesztők folyamatosan azon dolgoznak, hogy újabb és újabb hasznos, a felhasználói élményt fokozó funkciókkal bővítsék és javítsák az alkalmazást. A legutóbbi újítások közé tartozik, hogy most már „hivatalosan” is kiléphetünk az 1:1 képarány adta korlátok közül és tölthetünk fel álló és fekvő képeket is.
Comments are closed.