A következő online trendekre érdemes lesz odafigyelni social média vonalon az úr 2013. esztendejében:
A képekben az erő
A Pinterest és az Instagram folytatja menetelését, bár nyugaton újabb oldalak kerültek be a gépezetbe, mint például a tizenéveseket célzó Snapchat. Az emberek még mindig imádnak képeket megosztani, így 2013-ban még több kajás, tükrös és repülőszárnyas fotót várhatunk. Egy ide vonatkozó tipp, hogy a Facebook-postok esetében is jobb átkattintási arányok produkálhatóak, ha képet osztunk meg és a szöveges részen tüntetjük fel a linket. Ezen a fronton a saját videós tartalomnak még mindig nagy hátránya, hogy jóval nagyobb méretű a megosztandó adathalmaz, melynek nehézkes a feltöltése, továbbítása. Erre lehet például jó megoldás a Vine ötlete, ahol 6 másodpercben maximalizálják a megosztott videók méretét. Ekkora időintervallumba egy trükk, esés és sok minden belefér!
Célzott Twitter-használat
Kezdenek rájönni a brandek és cégek, hogy csak abban az esetben tudnak eredményt elérni Twitter-csatornáikon, ha valós idejű és releváns tartalmat postolnak. Ennek leginkább két módja létezik, az eseményekről történő közvetítés, illetve az ügyfélszolgálati kérdések megválaszolása. Mindkét témában gyakorlatilag az azonnali válasz, illetve információ az elvárt reakció, így itt valóban halló fülekre találnak a csiripek. Ezenkívül maximum akkor járhatunk a csúcsra, ha mi vagyunk Charlie Sheen, vagy Kanye West rajongói oldala.
Okosan házon belül
A kiszervezett feladatok, mint a Facebook-postok készítése, kommentek kezelése és társai egyre inkább visszavándorolnak az anyavállalathoz. Ez első sorban költségcsökkentést jelent, míg az információ is első kézből áll rendelkezésre. A közvetítő elhagyásával autentikusabbá válik a kommunikáció és a rendelkezésre álló keretek átcsoportosíthatóak új kampányokra, illetve hirdetésekre. Fontos, hogy olyan esetekben működhet mindez hatékonyan, ahol a kommunikációs irányvonalakkal tisztában vannak cégen belül, és nem az ügynökségnél található az összes információ.
Comments are closed.