A Microsoft Power BI egy önkiszolgáló üzleti intelligencia eszköz, mely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy elemezzék, vizualizálják és megosztják az adatokat. Itt van 12 sikertörténet, amelyek a Power BI-re épülnek.
Az önkiszolgáló BI eszközök egyre jobban terjednek a haladó szervezetek körében. Ezen megoldások lehetővé teszik az üzleti felhasználók számára, hogy grafikus formában értelmezzék a legfrissebb üzleti információkat kevés informatikai beavatkozással. A Microsoft Power BI kiadása óta egyre több vállalat fordul világszerte a felhő alapú önkiszolgáló üzleti intelligencia megoldáshoz. A következőkben 12 ilyen sikersztorit mutatunk be a Microsoft Power BI alkalmazása kapcsán.
A Fort Worth Boys & Girls Club program-mérése
A texasi Fort Worth Boys & Girls Club célja az volt, hogy nyomon követhessék programjuk résztvevőinek sikerét. De a régi, “beégetett” rendszerek és adatforrások megakadályozták, hogy átfogó képet kapjanak az egyes gyermekekkel kapcsolatos adatokról. A legtöbb ilyen adat havi PDF jelentésekben ült.
“Szükségünk volt egy dinamikusabb nézetre, mind a saját döntéseink támogatására, mind pedig a testületünk és az adományozók tájékoztatására arról, hogy mit és hogyan csinálunk” – mondja Daphne Barlow Stigliano, a Fort Worth Boys & Girls Clubjának vezérigazgatója.
“Nagyon fontos számunkra, hogy képesek legyünk megjósolni az adataink alapján, mire mennek ezek a gyerekek az életben. Ez mutatja, hogy működik-e a programunk” – tette hozzá. “Sokkal fontosabb kérdéseket kell megfogalmaznunk az adataink alapján, és még pontosabb válaszokat kell kapnunk.”
A Doyenne360 rendszerintegrátor segíti a nonprofit rendszer létrehozását az Azure Event Hubs segítségével. A folyamat felismer egy új PDF fájlt, vesszővel elválasztott értékekké (CSV) alakítja. Az adatokat az Azure Stream Analytics dolgozza be és táplálja Power BI segítségével a dinamikus vezérlőpultokat. Az adatok segítségével fel tudják mérni térségekre bontottan, mennyire sikeres a programjuk a gyerekek további fejlődését illetően.
A Dallas Zoo az adatokat használja az elefántok jobb ellátásához
Nem is olyan régen nem volt könnyű feladat, hogy az elefántok viselkedését és helyét nyomon kövessék az elefátnok öt hektáros kifutójában. Az állatkert személyzete a videokamerák és a közvetlen megfigyelés kombinációját alkalmazta.
2013-ban az állatkert bevezette az RFID alapú “boka karkötőket”, amelyek megadták az egyes elefántok helyét – egy méteres pontossággal. Az új adatok hasznosak voltak, de a kezelésük még mindig bonyolult volt. Az adatok nagy része Excel táblázatokban volt, és az állatkert szoftvere egyszerre csak 15 napnyi adat kezelésére volt képes. Nem lehetett megismerni a hosszú távú adatokat – például a viselkedési változásokat. A külső adatok integrálása, beleértve az időjárási változásokat és az állatkerti látogatói számok alakulását, szintén nehéz volt.
2015-ben az amerikai Medical IT segített az RFID adatok gyors és hatákony feldolgozásában. Microsoft Azure alapú Microsoft SQL Server 2016 adattárházat hoztak létre. Az adattárház szinkronizálja az RFID napi adatait, és öt másik adatforráshoz kapcsolja, melyek mindegyike a Power BI elemzési és jelentési szolgáltatásaiba kerül becsatornázásra. Az állatkert több éven keresztül gyűjthet és elemezhet adatokat, és látogatóiknak is pontosan meg tudják mutatni kivetítőkön az egyes elefántok pontos helyét.
Az állatkertet érdekli a technológia más fajokhoz való hozzáigazítása, és más intézmények is érdeklődnek a technológia adaptálása felől.
A Meijer növeli a jövedelmezőséget az adatok elemzésével
A szupermarket-lánc Meijer, az Egyesült Államok egyik legnagyobb magánvállalatának egyike erősen függött saját IT-kapacitásaitól az adatelemzések terén. Az agilitás megszerzéséhez több önálló BI környezetet kellett létrehoznia.
A Microsoft BI partner obviEnce segítségével a Meijer a Power BI-t egy lokális SQL Server Analysis Services kockához kapcsolta. A rendszer 20 milliárd adatrekord közel valós idejű elemzésére képes.
A Power BI és az SQL Server Analysis Services segítségével a csapatok képesek a számukra fontos adatok kiválasztására. Az így elkészült adatszetteken pedig a számukra fontos kérdésekre kaphatnak célirányos válaszokat.
A Real Madrid a közösségi adatok elemzésével alakítja marketing kampányait
450 millió globális szurkolóval a Real Madrid a világ vezető sportintézménye. A klub rajongói többsége Spanyolországon kívül él, és nem jut el a stadionba. A Real Madridnak olyan technológiai megoldásra volt szüksége, amely támogatja a digitális szolgáltatásokat, és lehetővé teszi számukra a rajongóik adatainak összegyűjtését és elemzését.
“Minden olyan emberhez akarunk kapcsolódni, aki támogatja a Real Madridot a világon” – mondja José Ángel Sánchez, a Real Madrid vezérigazgatója. “Nagyon fontos, hogy megértsük őket és tanuljunk tőlük, mert a klub miattuk létezik.”
A Microsoft Services segítségével kiépítettek egy a Microsoft Cloud és az Office 365 szolgáltatásokon alapuló Platform-as-a-Service (PaaS) megoldást. Ez magában foglal rajongói elköteleződés platformot, kiterjesztett video platformot és fogyasztói alkalmazást, amelyek mindegyike fontos információkat szolgáltat a Power BI-on keresztül.
“Egyedülálló kapcsolatot hozhatunk létre a rajongókkal az egész bolygón a Microsoft megoldásával, összekötve ezt a hatalmas szurkolói közösséget, növelve ezzel az élményfaktort számukra” – mondja Sánchez.
Comments are closed.