Tavaly ősszel jelentek meg az első hírek és kutatási eredmények, melyek szerint egyre több fiatal fordul el a Facebooktól. A felhasználók számának folyamatos növekedésével az idősebb korosztály egyre növekvő százalékát teszi ki a teljes közösségnek, így a tinédzser korúak számára már egyszerűen nem menő a legnagyobb közösségi portálon aktívan jelen lenni.
Az év elején jelent meg egy 19 éves texasi egyetemista blogján egy mini tanulmány, melyben bemutatja az amerikai tinik felhasználói szokásait. Írásából kiderül, hogy mára a fiatalok többsége két alapvető funkció miatt használja a Facebookot: az egyik az üzenetváltás, hiszen ezen a felületen szinte minden ismerős gyorsan és egyszerűen elérhető, a másik pedig a csoportok, amik kifejezetten hasznosnak bizonyulnak az iskolai feladatok megoldásánál, a rendszeres csoportos kommunikáció megvalósításában.
Az eltávolodásnak köszönhetően a Facebook rovására egyre többen regisztrálnak a képes tartalmak megosztására használt siteok-ra. Az Instagram, a Snapchat, a Tumblr és a Pinterest felhasználóinak száma 2014 első negyedévéhez képest növekedést mutatott a fiatalabb korosztály körében, míg a Facebook népszerűsége 72%-ról 45%-ra csökkent. Érdekes adat az előbbiek mellett az is, hogy 2014-ben a 18-29 év közötti fiatalok 53%-a döntött úgy, hogy inkább az Instagram felületén oszt meg barátaival tartalmakat. (Így járulva hozzá töménytelen mennyiségű kép előállításához, melyet ez az oldal nagyon látványosan szemléltet.)
Az év elején közzétett, Pew Research Center által készített tanulmányból kitűnik az is, hogy Amerikában a Facebookon évek óta stagnál az aktív fiatalfelnőtt felhasználók aránya, míg a többi csatornán egyre nő.
A fiatalabb korosztály más csatornák felé való elmozdulására a Facebook természetesen reagálni kíván és a fejlesztők olyan újítások bevezetésén törik a fejüket, melyekkel ismét vonzóvá teszik az oldalt a célcsoport számára.
Ezzel párhuzamosan megfigyelhető az idősebb korosztály mind hangsúlyosabb jelenléte a legnagyobb közösségi site-on: a Pew Research Center kutatása szerint a 65 évnél idősebb amerikai internetezők 56%-a regisztrált az oldalon. Részben ez is magyarázatként szolgálhat arra, hogy a tinédzserek az olyan csatornák mellett teszik le voksukat, ahol a szülők és nagyszülők előtt rejtve maradnak a posztjaik. (Vannak, akik nagyon viccesen úgy fogalmazták meg, hogy a Facebook egy kínos családi vacsora, ahonnan nem lehet lelépni.)
Comments are closed.