Az augusztusi hónap kiemelkedő újdonsága a reklámadó, mely az új reklámadó törvény alapján 2014.08.15-től lépett érvénybe.
Ugyan az adófizetésre kötelezettek köre viszonylag szűknek mondható, mégis kis számban lesz vállalkozás, akinek egyáltalán nem kell majd ezzel a kérdéskörrel foglalkoznia, mivel erre irányuló nyilvántartást lényegében a legkisebb vállalkozásnak is vezetnie kellene, amellyel igazolja, hogy adóalapja nem érte el az adófizetési sávot.
Bár elvben az adminisztráció egyszerűsítése az általánosan kitűzött cél, most itt egy újabb adó, amelyhez külön nyilvántartást kell vezetni azon tételekről, amelyek a reklámadó törvény hatálya alá esnek, és amelyek így az adó alapjába beszámítanak majd. Az ehhez kapcsolódó nyilatkoztatási kötelezettséget is el kell végezni minden érintett partner esetében, ha körültekintően és törvényszerűen akarunk eljárni.
Az új szabályozás sokaknak nem kis fejtörést okoz, hiszen a törvény szövege sajnos nem ad elégséges választ mindenre. Augusztus 15-e előtt óriás fejetlenség volt tapasztalható, amikor is mindenki igyekezett legjobb tudása szerint felkészülni az új adózásra, ennek jegyében erőteljes nyilatkozatgyűjtésbe kezdett a legtöbb cég.
A könyvelők, adószakértők számára az új adónem kapcsán a legzavaróbb mégis az a bizonytalanság, hogy a törvény szövege alapján, az esetek jelentős részében nem lehet bizonyosan eldönteni, hogy az adott ügylet adóköteles-e, és ha igen, akkor kinek kell az adót megfizetnie vagy nyilatkoznia egy kettőnél több szereplős ügylet esetén? Idő közben tisztult a kép, de máig vannak megválaszolatlan kérdések, pedig olyan jó lenne, ha az adótörvények pontosításai nem csak utólag, az adóellenőrzések pillanatában lennének egyértelműek, hanem az érvénybe lépésük napjától, amikortól azt a vállalkozásoknak már alkalmazniuk kell.