Megannyi apró újítással szolgál számunkra a Facebook ebben a hónapban, a két kedvencem mellett azonban nem tudok elmenni szó nélkül.
Videót a Facebook coverbe!
Az egyik új funkció, amelyet a közösségi média óriás tesztel, a videós cover fotó! Ha megnézed a Netflix egyik sorozatának, a “Narcos”-nak az oldalát, már láthatod is hogyan működik élőben!
Vége az unalmas statikus háttereknek, válassz kreatívan, de igyekezz esztétikus maradni közben.
Egy pro tipp: ha lehet, mozgó profilkép mellé ne próbáljunk betuszakolni még egy mozgó hátteret is.
Színezz linket!
A másik újítás is igen izgalmas, ugyanis betette a lábát a színezés a mobilos hirdetések közé is: a Page posztok és Suggested posztok közé, tehát már nem csak a felhasználók színezgethetnek, hanem hamarosan megérkeznek a színes megosztott hivatkozások is. Néhányan már láthattunk is erre példát a Facebook mobilos verziójában, de pillantsunk rá közelebbről:
Tehát mink is van? Egy szebb, esztétikusabb hirdetésünk, amelyhez a link mögötti szín automatikusan illeszkedik (megpróbálja legalábbis a legjobb “match”-et, ha pedig túl sok a fehér a kép háttérében, akkor kiegészítő színt vesznek fel) és a betűtípusa is más, mint a korábban megszokott. A Facebook szóvivője eképp fogalmazott az újdonságról:
„We are always working to make Facebook a more visual and engaging place to have conversations. So we’re testing multiple design updates in News Feed.”
Lévén, hogy a userek óriási többsége (90%) mobilról nézi a Facebookot, nyilvánvalóvá vált, hogy valamivel el kell kapni a figyelmüket. Ez az újítás is azt a célt szolgálja, hogy a korábban megszokottól eltérő hirdetések “eye-catchy”-bbek legyenek és a nagy lefele görgetésben legalább egy pillanatra álljanak meg, hiszen valami megszokottól eltérő vizuális élménnyel találkoznak. A színek amúgy is nagy hatással vannak ránk pszichológiai értelemben is, úgyhogy jó az irány, reméljük nem csak mobilon lesz ez.
/Képek forrása: Adweek/
Comments are closed.