A CRM megoldások online óriása, a Salesforce tovább erősíti pozícióját a piacon, ezúttal számlázási és ajánlatkérési fronton. Legújabb szerzeményük a SteelBrick, melynek fő profilja az ún. „quote-to-cash” (QTC vagy Q2C) megoldások fejlesztése.
A SteelBrick, mely csupán egy 6 éves startup cég, hivatalosan közel 360 millió dolláros áron cserélt gazdát, de elképzelhető, hogy valójában ennek a kétszeresét is megadta a SalesForce a SteelBrick megoldásáért. A cég ugyanis teljesen automatizálta és integrálta az árazási, ajánlatkérési és –adási, megrendelési és szerződéskötési, számlázási folyamatokat és az ezekhez kapcsolódó adminisztrációs feladatokat. Az alkalmazás-csomagot ráadásul folyamatosan fejlesztik és tökéletesítik, csak ezen a télen közel 80 frissítést adnak ki az értékesítési folyamatok mind tökéletesebb és gyorsabb támogatásához.
A felvásárlás több szempontból is várható volt és tulajdonképpen egyértelműnek is mondható, hiszen a SteelBrick SaaS (Software-as-a-Service) applikációi natív módon a SalesForce App Cloud-ra épülnek. Ráadásul a felhő alapú szolgáltatásnak köszönhetően szinte bármilyen eszközről (mobil, számítógép) elérhetőek a SteelBrick applikációi, melyek kiemelkedő hatékonysággal támogatják és koordinálják (!) az értékesítési csapatok ajánlatkérési és –adási feladatait.
A cég több, mint 350 dinamikusan növekvő céget tudhat ügyfeleként, köztük olyanokat, mint például a Cloudera, Nimble Storage, HootSuit és Marketo. A SteelBrick a felhő alapú szolgáltatások kockázati befektetői között is elég népszerű; eddig közel 78 millió dollárral támogatták a céget.