A Coachella az Egyesült Államok egyik legjelentősebb zenei fesztiválja, ahol mindenki ott van, aki számít. A leghíresebb celebek mellett természetesen a nagy márkák is részt vesznek a rendezvényen, és mindenki igyekszik a legjobb formáját hozni az év legnagyobb buliján. Az amerikai étteremlánc, a Sonic egy nagyon látványos és okos on-site Instagram kampánnyal rukkolt elő új termékük, a Creamery Shakes bevezetése kapcsán.
A Creamery Shakes prémium és különleges alapanyagok (pl. bourbon, madagaszkári vanília, levendula) felhasználásával készített shake, melynek különlegessége, hogy kifejezetten az Instagramra tervezték. Az italokat a Christine Flynn sztárchef készítette, különös figyelmet szentelve annak, hogy a kész termék minden kis elemében hozza az Instagramra jellemző négyzetes formát, ezzel reflektálva a platformon nagyon népszerű ételfotók reneszánszára. A pohár, a szívószál, de még a turmix tetején a cseresznye is négyzetes alakú, ezzel adva egy vizuális pluszt az amúgy is gyönyörűen elkészített és fotózott italoknak.
A Sonic nem elégedett meg azzal, hogy az Instagramra tervezett termékkel rukkoljon elő, a népszerű Coachellan egy on-site kampányt is futtatott a népszerűsítésére. Az extra shakeket exkluzívan csak a fesztivál ideje alatt és csak az Instagram felületén keresztül értékesítették.
Április 16-án a fesztiválozók egy olyan Sonic Creamery Shakes hirdetéssel találkozhattak az Instagramon, amely „Shop now” funkcióval volt ellátva. Geofencing segítségével az app érzékelte a Coachella területéről leadott rendeléseket, így a fesztiválozók a vásárlást követően azon a helyen kapták meg a shake-jüket, ahol épp álltak, a forró sivatag kellős közepén. És mennyit kellett mindezért fizetniük? Semmit. A turmix ára mindössze egy kép volt, amit mindenkinek a saját profiljára kellett feltöltenie.
Bár a kampány nem titkoltan a Creamery Shakes eladásának fellendítését volt hivatott elősegíteni, az elsődleges cél azonban még is a social mediaban otthonosan mozgó, fiatal korosztály megnyerése és a közösségépítés volt, amire mind a koncepció, mind a helyszín és az időzítés tökéletes választás volt.
Comments are closed.