2016 izgalmas év volt az Instagram számára, és erről Robert Katai csodálatos infografikát készített.
2016 végére az Instagram a világ egyik legnagyobb mobil applikációs platformjává nőtte ki magát. 600 milliós felhasználói bázisának fele napi szinten aktívan használja az alkalmazást. Az Instagramon több mint 500 000 reklámozó költ megjelenésekre.
A legfontosabb fejlesztések az évben:
Januárban elérhetővé vált a profilok közötti gyors váltás lehetősége, így nem kell az egyik accountból kijelentkezni ahhoz, hogy egy másikba át tudjunk lépni. Ez a funkció azok számára igazán hasznos, akik a privát fiókjuk mellett egy másik hobbi, esetleg üzleti accountot is futtatnak.
Március óta a 15 másodperces videók helyett már 1 perc hosszúságú filmes tartalmakat tölthetünk fel az Instagramra.
Áprilisban elérhető lett a teljes applikáció Windows 10-en is, majd nem sokkal ezután, májusban megújult az Instagram arculata.
Június elején új algoritmus kezdte el megkeverni a feedünkben megjelenő posztok sorrendjét, a hónap végén pedig a felhasználók száma elérte az 500 milliót.
A nyár végén, augusztusban jelent meg a Snapchat konkurencia Stories, melyben 24 órán keresztül elérhető tartalmakat publikálhatunk kép vagy videó formájában. A hónap végétől bátran zoomolhatunk a posztolt tartalmakba, ha esetleg valamelyik részlet nem látszik megfelelően 🙂
Az ősz folyamán a Stories funkció bővült pár hasznos elemmel: Bommerang, link és felhasználó taggelés is megjelenhet már benne, illetve a népszerű tartalmak elérhetők az Explore részben.
Az év vége újabb izgalmas változásokat hozott: a felhasználók száma elérte a 600 milliót, megjelentek az eltűnő, direct messageben küldhető tartalmak és a Stories is további fejlesztéseken esett át.
Comments are closed.