A GKI Digital Kft. az Árukreső.hu megbízásából készített egy online lekérdezéssel megvalósult kutatást 2015. februárjában, mely az online vásárlók vásárlási szokásait vizsgálta.
A kutatás eredményeképp hat különböző az interneten vásárló fogyasztó típust azonosítottak be: rutinos, utánajáró, kezdő, alkalmi vásárló, akcióvadász, kalandor.
Az egyes típusba tartozó fogyasztók és vásárlási szokásaik különböznek egymástól, eltérnek az online vásárlás során alkalmazott döntési szempontjaik.
A Rutinos a legnagyobb csoport (31%), őket követik az Utánajárók (26%) – mindezt jól jelzi, hogy az online vásárlás ma már nem csak az alacsonyabb árakról szól, hanem az internet adta lehetőségek és előnyök kihasználásáról.
Minden 10. ember viszont az Akcióvadászok (10%) csoportjába tartozik, számukra a gyorsan és könnyen, akciós áron elérhető termékek az igazán vonzóak.
És akkor a nagy kérdés: te melyik csoportba tartozol?