A LinkedIN oldalán botlottam bele egy igen érdekes írásba, mely napjaink egyik legfontosabb SEO kérdésére keresi a választ. Készítsünk-e külön mobiloldalt website-unknak, vagy a reszponzív webdizájnra helyezzük a hangsúlyt? Egy kutatás alapján a felhasználók 64%-a állítja, hogy szívesebben vásárol mobilbarát weboldalról, így mindenképpen el kell gondolkodnunk, milyen módon szolgáljuk ki vásárlóink/látogatóink ilyen irányú igényeit. Íme, három lényegi érv, hogy miért is lépjünk rá a reszponzív webdizájn útjára.
Könnyebben kezelhető
Nem kell külön SEO kampányokat készítenünk a mobilon és a desktopon megjelenő oldalainknak. A kulcsszókeresések esetében bár lehetnek olyan szavak melyeket a mobiloldalnál érdemes használnunk, mint például a „közeli” jelzőt egy szolgáltatás, üzlet esetében, azonban mindez nem zárja ki, hogy az egységes kampányunkban ezeket is használjuk, mivel otthoni desktopkeresésnél sem ártanak.
A Google a barátod
67%-os piaci részesedésével Google nagybácsi szava igen fontos az asztalnál. Mivel a Google-nak a reszponzív oldalak esetében csak egy URL, illetve HTML kódot kell indexálnia és rendeznie, így a kereső előnyben részesíti ezen oldalakat azokkal szemben, melyeknél ezt külön kell elvégeznie. Emellett gondoljunk a megosztásokra is, melyek esetében szintén előnyöket élvez a reszponzív oldal, mely az eszközünkhöz alkalmazkodik, és nem határol be minket, mint egy megosztott mobil site.
Egy website, sok eszköz
Mivel minden különböző képernyőmérethez nem fogunk tudni külön változatot készíteni oldalunkból, így egy alkalmazkodó oldal nagyobb százalékban fog helyesen megjelenni célszemélyün kgépén. Vegyünk emellett egy gyakorlati példát. Emberünk kinéz magának egy új külső winchestert mobilján az ebédszünetben, majd otthon már az asztali gépén szeretné tovább olvasni a leírást. Amennyiben külön oldalakkal rendelkezünk, úgy hazaérve ismét ki kell keresnie a megadott terméket, mely ráfordítás esetleg eltérítheti potenciális vásárlónkat. A pozitív user-experince napjaink vásárlójának kiemelten fontos, mivel pörgő hétköznapjainkban már azzal elbukhatjuk az eladást, ha lassan tölt be oldalunk, pláne, ha nehéz megtalálni a keresett terméket.