Néhány napja Londonban jártam, ahol akarva-akaratlanul is belefutottam pár olyan reklámba, amit szívesen megosztanék.
Az első, amit szeretnék kiemelni, és ami a személyes kedvencem is, a Vodafone kampánya. Fontos újítás, hogy a londoni metróhálózat a Vodafone-nal közösen egyre több és több állomásán tesz elérhetővé ingyenes wifiszolgáltatást. Ehhez pedig szóvivőnek nem mást választottak, mint a Star Wars-ból jól ismert Yoda mestert. Akinek volt már alkalma eredeti nyelven megnézni egy Star Wars filmet, az tudja, hogy Yoda mester beszéd közben fittyet hány a helyes szórendre: ő szereti kicsit megkavarni a dolgokat. Az alábbi plakáton, amivel természetesen London összes metróvonalának szerelvényein és állomásain találkozhatunk, ezt az adottságot jól ki is használták:
A másik érdekes megoldással egy olyan helyen találkoztam, ahol a legkevésbé sem számítottam rá, de persze lehet, hogy ez csak számomra szokatlan: a British Museumban. Londonról tudni kell, hogy a múzeumok nagy része ingyenesen látogatható, így ezt figyelembe véve talán mégsem annyira meglepő, hogy egyes kiállítótermeket különböző cégek szponzorálnak, hiszen valahonnan bevételt kell szerezni, ha már a látogatóknak nem kell fizetni. Erre az első példát abban a teremben vettem észre, ahol a pénz történetét mutatták be az ősidőktől kezdve egészen napjainkig. A terem elején persze régi pénzérméket és pénzverő szerkezeteket lehetett megtekinteni, de az utolsó vitrinben már bankkártyák voltak. Citibank által kibocsátott MasterCard bankkártyák. A pénz története szempontjából ez nem is meglepő, de amikor ennyire nyilvánvalóan utaltak egy bizonyos bankra, akkor lettem csak figyelmes rá, hogy kezdettől fogva a „Citi Money Gallery” nevű teremben vagyok.
Még két ehhez hasonló példát fedeztem fel, mindkettőt azután, hogy az előbbit észrevettem,így lehet, hogy több ilyen mellett is elmentem, csak esetleg azok nem voltak ennyire nyilvánvalóak. Hogy mik voltak ezek?
A múzeum térképe szerint kihagyhatatlan élmény a szinte hiánytalanul fennmaradt szamuráj páncél a Japán részlegen, így el is indultunk, hogy megnézzük, majd a terem ajtaján egy Mitsubishi felirattal találtuk szembe magunkat: a japánok láthatóan sokat költenek arra, hogy kultúrájukat számukra távoli tájakon is megismerhessék.
Az utolsó példa pedig az Afrika részlegen fogadott minket: az itteni kiállításokat a Sainsbury’s élelmiszerüzlet-lánc támogatja. Bevallom őszintén, elsőre kicsit gondolkodnom kellett, amikor a kettő közötti kapcsolatot kerestem, de PR szempontból, főleg ha nem csak egy kiállítás támogatása van mögötte, hanem esetleg tényleges adományok, akkor látom értelmét annak, hogy a lánc egy olyan kontinenst bemutató kiállításhoz adja a nevét, amely köztudottan szegény és híján van az élelemnek…
Véleményem szerint ezek érdekes megoldások, kíváncsian várom, hogy itthon mikor találkozom majd ehhez hasonlókkal.