A Pinterest az egyik legfiatalabb social media felület, a felhasználók saját virtuális faliújságjaikon oszthatják meg a nekik tetsző képeket. Már több mint 70 millió felhasználóval rendelkezik, nagy részük nő, így megragadta a vállalatok figyelmét is.
A Pinterest felhasználók 80%-a 23-54 év közötti nő, felének is gyereke van. Érdeklődési körük a divat, lakberendezés, barkácsolás, ajándékok és a szabadidő kreatív eltöltése.
A fenti célcsoport iránt érdeklődő cégek számára álljon itt 5 Pinterest tipp:
1. A Pinterest nagyon interaktív felület, a felhasználók interakciót várnak tőled: Pinnelj, Re-Pinnelj, Kövess, Like-olj!
2. Légy eredeti! A Pinterest teljes tartalmának kb. 80%-a RE-Pinnelt tartalom. Vállalati felhasználóként új tartalmat indíthatsz útjára a Pinteresten, így a te anyagod lehet a Re-Pinek kiinduló pontja.
3. Vond be a felhasználókat! Indíts versenyeket, játékokat. Így interakcióba kerülhetsz a felhasználókkal: Pinnelik a fotóid, termékeid és ellátogatnak a weboldaladra.
4. Taggelj! Taggeld be követőid vagy partnereid a posztjaidon. A képeid alá írj kulcsszavakat. Találó kulcsszavak segítségével könnyebben rád találnak az érdeklődők.
5. Hivatkozz! Minden egyes posztod, képed tartalmazzon hivatkozást a weboldaladra vagy blogodra. A Pinterest az ötödik legnagyobb hivatkozó oldal. Használd előnyödre. Google Analytics segítségével pedig követheted az eredményeket is.