Nem is olyan rég volt, hogy bejegyzés született a blogunkon arról, hogy az Instagram felhasználóinak száma elérte az 500 millió főt. Az elmúlt fél évben újabb robbanás történt és újabb 100 millió profil készült a népszerű fotómegosztó alkalmazásban.
Az app 6 éves történelmében a legfontosabb mérföldkövek:
2010 október – Megszületik az Instagram
2010 december – 1 millió felhasználó
2011 szeptember – 10 millió felhasználó
2012 április – 30 millió felhasználó
2012 november – 80 millió felhasználó
2013 február – 100 millió felhasználó
2014 március – 200 millió felhasználó
2014 december – 300 millió felhasználó
2015 szeptember – 400 millió felhasználó
2016 június – 500 millió felhasználó
2016 december – 600 millió felhasználó
Ahogy a fenti adatokból is látszik, a userek száma dinamikusan, egyre nagyobb ütemben nő. Pontos magyarázat nincs arra, hogy minek köszönhető ez a látszólag végtelen növekedés, de az biztos, hogy nagyon sok olyan fejlesztés történt az alkalmazáson belül, ami javítja a felhasználói élményt.
A héten került bejelentésre a live video streaming, melynek segítségével akár egy órás élő közvetítést is csinálhatunk a Stories funkción belül, amely nagyjából egy hónapja került bevezetésre. Szintén újdonság, hogy bármilyen nyilvános posztot lementhetünk a saját profilunkon található könyvtárba anélkül, hogy a posztolója tudomást szerezne róla.
Szeptember óta cenzúrázhatjuk a képeink alá érkező kommenteket és nagyjából egy hete pedig dobhatunk egy szívecskét azokra, amik tetszenek nekünk.
A felhasználók növekedésével a hirdetők száma is dinamikusan emelkedik. Szeptemberben az Instagram hirdetéseket használók száma elérte az 500 milliót, ami szintén nagy ugrásnak tekinthető, hiszen még csak egy éve lett bevezetve a hirdetési API és februárban ez a szám még csak 200 millió volt.
Comments are closed.