Amit a Facebooknak 7 év alatt sikerült elérnie, azt az Instagram 6 év alatt összehozta: június 21-én a fotómegosztó applikáció elérte az 500 millió felhasználót, és így a legdinamikusabban növekvő social media applikációvá vált a piacon.
Tavaly szeptemberhez képest 25%-kal növekedett az instagramozók száma, ami azt jelenti, hogy minden hónapban +10 millió ember regisztrált az alkalmazásba. A napi aktív felhasználók száma több, mint kétszeresére növekedett az elmúlt két évben és így elérte a 300 millió főt. A masszív user bázisnak köszönhetően naponta 95 millió kép és videó kerül megosztásra az Instagramon. (Az app elindítása óta több mint 40 milliárd poszt került ki.)
Az applikáció népszerűségét és a felhasználók számának ugrásszerű növekedését annak is köszönheti, hogy vizuális alapokon nyugszik a kommunikáció a szöveges helyett, így a nyelvi korlátok nem jelenthetnek problémát a userek között. Mára már a regisztráltak mindössze 20%-a él az Amerikai Egyesült Államokban, a többiek mind a világ más részeiről töltik fel képeiket. A felhasználók számában a legnagyobb növekedés Japánban, Németországban, Franciaországban és Indonéziában tapasztalható.
A userek számának növekedésével elengedhetetlenné váltak azok a fejlesztések, melyek könnyebbé teszik a marketing célú kommunikációt a vállalatok számára: megjelennek a céges profilok, az új hirdetési lehetőségek és végre az analitika is.
Comments are closed.