Engem személy szerint eléggé zavar, hogy a netet böngészve lépten-nyomon rám szabott, már-már a vesémbe látó módon célzott hirdetésekkel találkozom. Jó hírem van annak, akit ez szintén zavar: ha korlátozottan is, de vannak lehetőségei.
Két hónapja már annak, hogy kiderült: a Facebook az új adatvédelmi szabályainak köszönhetően a közösségi oldalon kívül is monitorozza felhasználói viselkedését.
A nemrég megjelent cikk az Európai Interaktív Digitális Hirdetési Szövetség tájékoztató 2012 októberében indult oldalára hívja fel a figyelmet, amely a Your Online Choices névre hallhat. Az említett oldalon részletes tájékoztatást kapunk a viselkedésalapú hirdetési módszer működéséről. Mindezzel gyors segítséget nyújtanak ahhoz, hogy amennyiben nem szeretnénk, hogy a bejegyzett vállalkozások kövessenek bennünket, akkor ezeket könnyedén letilthassuk.
Felhívják azonban a figyelmet arra, hogy ez nem reklámblokkolási módszer, ugyanis pusztán csak a követést tiltja le. Tehát ne lepődjünk meg, ha a továbbiakban is találkozunk online hirdetésekkel, melyek már nem webes viselkedésünk alapján generálódnak.
Hogy az ún. sütikről se feledkezzünk meg… a fentiekben ismertetett tiltás a sütik (cookie) egyéb funkcióit nem érinti, vagyis az általunk gyakran látogatott oldalakon megmaradnak azok kényelmi funkciói, valamint egyéb adatgyűjtési funkciók, illetve tudni kell, hogy a tiltás csak egy adott böngészőre és egy adott eszközre vonatkozik, vagyis a beállításokat minden egyes eszközön és minden egyes böngészőben el kell végezni.
Hogyan is valósul meg mindez?
A teljes, ill. részleges tiltáshoz a Your Online Choices főoldalán a „Hungary” linkre kell kattintani, majd a következő oldalon válasszuk az „Ad Choices”-t.
Természetesen ezt a lehetőséget már a legújabb böngészőkben is megtaláljuk, de ezek a tapasztalatok alapján még annyira nem működnek hatékonyan.
Forrás: napidroid.hu