Az elmúlt napok eseményei világosan megmutatják, hogy az internet homályában megbúvó userek, akik véleményüket – nevükkel ellentétben – nagyon is szeretik hangoztatni, milyen befolyásoló erővel bírnak. A Nescafé aktuális promóciójában videókkal lehetett pályázni. Az egyik magyar résztvevő egy ismert képmegosztó oldalon a videója lájkolására buzdított, amivel igen szép eredményt, több mint 40 000 kattintást ért el, valamennyi pályázó közül messze a legtöbbet. A Nescafé zsűrije azonban ennek ellenére nem tette shortlistre a videót, ami hallatlan felháborodást keltett az oldal látogatóiban, akiknek haragja és hangja nagy nemzetközi hírportálokig is elért, így okozva nem is kis feltűnést, és igencsak nagy fejfájást a Nescafé PR-osainak: Hogyan magyarázzuk el, miért nem kerülhetett be az adott videó a válogatásba? Bonyolítja a feladatot, hogy olyanokat kéne meggyőzni a zsűri döntésének megalapozottságáról, akik nagy valószínűséggel nem ismerik az adott oldalon hozzászólók valódi indítékát, és csak azt látják, hogy a Nescafé körül forr a levegő. Ráadásul a zsűri a játékszabályzatnak megfelelően járt el, mert azok kerülhettek shortlistre, akik minimum 20 lájkot elértek, az e fölötti lájkszám nem számított előnynek. A képmegosztó oldalon kialakult népharag azonban elsöpörte ez az érvet. A hazai fogyasztók többsége számára pedig csak annyi jött le, hogy a Nescafé promóciója körül valami világméretű botrány kerekedett, mert a Nescafé magasról tesz arra, mit gondol a nép. Bár a kávéfogyasztók jellemzően márkahűek, és csak nagy külső behatás eredményeképpen választanak más márkát, a promóciókban szívesen részt vevőkben minden bizonnyal tüskét hagy majd, hogy a márka ennyire figyelmen kívül hagyja (még ha szabályszerűen is) a köz akaratát, és ebből eredően fenntartásokkal kezelhetik a vállalat soron következő akcióit. Immár arra is gondolniuk kell a kampányok kiötlőinek, miként reagálnak egy hasonló pillangó-effektusra, hiszen trollokból és rosszindulatú hozzászólásokból sosem lesz kevesebb, és meglehet, hogy az internetes társadalmat csak egy-két napig tartja lázban egy ilyen kirohanás, a kibontakozó botrányok bőven hagynak takarítanivalót a cégek marketingosztályának.