Ismét eltelt egy év, és itt a karácsony! Ilyenkor nemcsak nem lehet közlekedni a fővárosban, de minden vásárlás 2-3-szor annyi időbe telik a hömpölygő tömeg miatt.
Ez az időszak a reklámszakmában is pörgős tud lenni, bár itt korábban, már november elején indulnak az előkészületek. A kereskedelemmel (B2B, és élelmiszeripart kivéve) foglalkozó cégek éves árbevételének 25% köthető a karácsonyi bevásárlásokhoz. Ebből látszik, hogy ez az egy hónap létfontosságú számukra, ezért mindent bevetnek, hogy sikeresen zárják ezt az időszakot. Ilyenkor a hirdetések száma is megnövekedik, gyorsabban telik az elektronikus és a hagyományos postaládánk. Az újságok is terjedelmesebbek lesznek, és a tartalom jóval több mint 50%-a hirdetésből áll. Az interneten is sokkal több féle display hirdetéssel találkozunk, ez az időszak Kánaán az olyan oldalaknak mint az index.hu vagy az origo.hu. Akárhol vagyunk a városban, lépten-nyomon szórólapokat osztó emberekbe botlunk, és az utcán, aluljárókban is megszaporodnak az árusok.
Van, aki szereti ezt a decemberi pörgést, van, aki alig várja, hogy vége legyen. Egy biztos, amikor elérkezik december 24. este, a város kiürül, és a nyugalom lesz az úr.