A nyári üdítő gondolatok záró részében egy igaz frissítő témát járok körbe, ez pedig egy jó pohár hideg tej. Fura világot élünk. Gyerekkorunkban a tej még tej volt, zacskóban, üvegben, kinek mire volt lehetősége. Két napig jó volt, utána megsavanyodott, lehetett belőle aludttejet vagy egyéb csodás étket készíteni. Emlékszem még, mekkora hír volt a zacskós tartós tej polcokra kerülése, amit hitetlenkedve vittünk magunkkal a rendes évi kempingezésekre, aztán öntöttük ki bontás után szörnyülködve az ízén. Pedig az még tej volt, csak tartósították.
Ma már senki sem tudja, mit is iszunk valójában. A tejet még tényleg a tehén adja, ha hihetünk a pletykáknak, de aztán tejpor lesz belőle, és ha a disztribúciós lánc meg a piaci igények úgy diktálják, összekeverik vízzel és mehet az UHT dobozokba, hogy aztán fél évig különösebb probléma nélkül ott állhasson a polcokon. Hűteni sem kell! Talán ennek köszönhető, hogy aludttejet nem ittam húsz éve, és a gyerekemnek már el sem fogom tudni magyarázni, hogy mi volt az és milyen íze is volt.
Ezt a témát járja körül a Red Pepper orosz ügynökség reklámja is, amiben a tejet, mint tejet mutatják be. Semmi flancosság, fürdőruhás nő, kutya, vagy bűbájos gyerek. Ja, mégis. Bűbájos gyerek van, de teszi a dolgát, issza a tejet, mint a kisangyal. A tejet, ami egyenes a tehénből jön, bele az üvegbe, három napig jó, addig meg is isszák, aztán vége. De legalább tej, úgy jó, ahogy van.
Hogy milyen módon oldották meg vizuálisan a kérdést, azt itt megnézhetitek. Jó szórakozást hozzá, aztán ha kedvet kaptok, igyatok egy jó nagy pohár igazi tejet. A piacokon néha még lehet kapni!