Az eDM-küldés megszokott marketingtevékenység lett az elmúlt 15 év alatt. A 2000-es évek elején, még csak nyugaton volt elterjedt az ilyesfajta kommunikáció, de az elmúlt pár évben, már itthon is dübörög.
Jelenleg a legelterjedtebb kiküldési mód az, amit én „szőnyegbombázás”-nak nevezek, amikor az adatbázisban szereplő összes kontaktnak minden üzenetet kiküldésre kerül. Ennek legnagyobb hátránya a hatalmas meddőszórás, ami tömeges leiratkozáshoz vezethet. Ennél jobb megoldás, ha az eDM-üzeneteket csak az adatbázis adott rétegének küldik, attól függően, hogy kiknek lehet érdekes az aktuális üzenet. Így olcsóbban és hatékonyabban lehet kommunikálni. Ennél még tovább lehet menni azzal, hogyha teljesen külön kreatívot készítenek külön a nők, és külön a férfiak számára. Még tovább lehet menni azzal, hogyha nem csak nemre, de életkorra is specifikálják a kreatívot. Egy nővel adott esetben másképpen kell kommunikálni, mint egy férfival, de ugyanez igaz egy 20 éves, és egy 50 éves férfira is.
Természetesen ezeknek profilspecifikus eDM-eknek az alapja a jó adatbázis, mert annál hatástalanabb kommunikáció nem nagyon van, mint hogyha pl. egy férfiaknak készített kreatívot nőknek küldünk ki, vagy fordítva.