A Facebookon 2016. februárja óta elérhetőek a reakciógombok a desktop és a mobil verzióban is. Ezt követően 2017. március végén jelentek meg a Messengerben is, és az azóta eltelt 3 hónapban több mint 2 milliárd alkalommal használták őket a felhasználók.
Az elmúlt negyedévben a Messenger reakciógombokat használók inkább pozitív töltetű smileykat küldtek (nevetés, szeretet), semmint a negatívakat (szomorú, mérges). A legkedveltebb a „szerelem” és a nevetős, őket követi a klasszik like jel, majd a sírós és a meglepett ikon.
A Facebook közleményében egyéb (bár hasznosnak épp nem nevezhető) érdekességeket is közzétett
- Az USA-ban a szerelmes reakció, míg Kanadában a klasszikus like jel a legnépszerűbb.
- A legtöbb reakciót szerdai napokon küldik az emberek, egy napon belül pedig az esti órákban használják őket a legtöbben. (Ez valahol logikus, hiszen legtöbben munka, iskola után lógnak a Messengeren.)
- A megosztott tartalmakra (linkek, cikkek) a legtöbben a nevetős reakciógombbal válaszolnak.
- A videókat, képeket, GIF-eket leginkább a „wow” hangulattal jutalmazzák.
- A legtöbb reakció a szöveges üzenetekre és a képekre érkezik.
- A 18-24 éves korosztály 2x gyakrabban küld reakciókat, mint más korcsoportok felhasználói, valamint sokkal több ikont is használnak.
- A 25+ korosztály leginkább a szerelmes reakciót és a klasszikus like-ot használja.
- Többi férfi használja őket, viszont a nők többször küldenek reakciókat.
A Facebook készített egy videót a a Messengeren belüli reakciójelek használatáról és a 2 milliárdos mérföldkőről, ezt az alábbi linken tudjátok megnézni.
Forrás: AdWeek
Comments are closed.