Bár az Y-generáció tagjai idejük jelentős részét töltik appok és közösségi oldalak használatával, a végtelen közösségi interakció kezd terhessé válni számukra. A norvég Telenor kutatórészlegénél arra számítanak, hogy 2017-ben az emberek egyre többször aktiválják majd okostelefonjaik repülő üzemmódját akkor is, ha csak egy kis nyugalomra vágynak, sőt már trendinek számít az is, ha valaki egyes közösségi oldalakon megszünteti a regisztrációját.
A közösségi oldalakat használók frusztrációját a „posztigazság”-nak nevezett jelenség is fokozza, vagyis amikor a közvéleményt az objektív tények kevésbé befolyásolják, mint az érzelmek és a személyes meggyőződés.
A vállalatcsoport szakemberei szerint a jelenleg leginkább a Facebookon terjedő chatbotok nemsokára a mindennapi ügyintézőink lehetnek, ezért bíznak benne, hogy sokan továbbra is használják majd a közösségi felületet. A norvég Telenor már maga is próbálgatja már chatbotok alkalmazását, melynek segítségével a kommunikáció írásban történik, de a későbbiekben akár beszédfelismeréssel is kiegészíthető lesz, így a chatbotokkal hasonlóképpen társaloghatunk majd, mint egy emberrel. A chatrobotok különösen hasznosak lesznek a mobilszolgáltatók, de minden olyan vállalat számára is, amely ügyfélszolgálatot működtet, hiszen az algoritmusok a nap minden órájában, időzónától függetlenül segítséget tudnak nyújtani az ügyfeleknek.
Forrás: HVG
Comments are closed.