Az Ipsos kutatócég az Atmedia megbízásából készített friss kvalitatív kutatása megmutatja, hogyan értékelődött át az emberek viszonya a reklámokhoz az elmúlt hetekben a járvány és a kijárási korlátozások hatására. A kutatásnak érdekes tanulsága, hogy ezekben a vészterhes időkben felerősödött a pozitív hozzáállás a márkák kommunikációjához.
Minden bizonnyal azért, mert a reklámokat manapság sokan a normális élettel, és a korábban megszokott mindennapok folytathatóságával kapcsolják össze. Nagyon értékelik a fogyasztók az összefogással és a biztonsággal kapcsolatos üzeneteket. Főleg azokat, amik a kiszolgáltatottság érzését csökkentik, így oldják a szorongást, a feszültséget. Érdemes tehát a márkaépítést a bizonytalan időkben is folytatni, megfelelő kommunikációval persze
Kvalitatív kutatás készült a reklámok jelenlegi megítéléséről
A kutatást több napon át tartó csoportos interjúk formájában, online végezték, mivel a személyes találkozást a koronavírus miatt ki kellett zárni. A más témákat is érintő kvalitatív kutatás során rákérdeztek a reklámok fogadtatására.
Íme néhány fogyasztói vélemény, amit az Atmedia tévés, rádiós és online hirdetési ház és az Ipsos kutatócég kvalitatív, a reklámfogyasztásról szóló, április 14. és 17. között elvégzett kutatásának összefoglalójából gyűjtött a Media1:
A kijárási korlátozás hatására ilyen gondolatok jelentek meg a választók fejében a reklámok kapcsán:
• „A reklámok, hirdetések egyfajta iránytűk a világban. A termékek, szolgáltatások útvesztőjében való eligazodásban segítenek. Most még fontosabbá váltak a reklámok, mert kevesebbet vagyunk az utcán, és kevesebbet nézelődünk a boltokban.”
• „A reklámok és hirdetések arról biztosítanak, hogy nincs még vége a világnak. Az életről, az élet folytathatóságáról nyugtatnak meg.”
• „A reklámokban megjelenik az egész életünk. Néha kifordítva, néha eltúlozva, néha viccesen, néha megindítóan, de a reklámok rólunk és a mi korunkról szólnak. Az a termék, szolgáltatás, márka, aki most ebben nincs jelen, az nem létezik.”
• „Most még inkább fontosnak tartom az összefogást, a mások segítését. Felértékelődött bennem a szolidaritás fontossága. A reklámokból, hirdetésekből szerzett információkat tovább tudom adni másoknak, s így tudom őket ebben a nehéz helyzetben hasznos tudással támogatni.”
• „A reklámból szerzett tudás segítségével leküzdhetővé válik, csökkenthető a kiszolgáltatottságom.”
• „A jelenlegi időszakban más termékek és szolgáltatások váltak relevánssá a számomra, nem tudok velük kapcsolatban rutinból, megszokásból döntést hozni. A reklámok és hirdetések hatékonyan segítenek ebben.”
Online reklámokkal kapcsolatos vélemények
• „A reklámok a jelenben, a világban való eligazodásomat segítik, és egyúttal az innen szerzett információk erősebbé tesznek egy nehéz helyzetben.”
• „Az online reklámok, hirdetések továbbra is könnyen, egyszerűen megoszthatók bárkivel, a legegyszerűbb módon tudok segíteni másoknak az innen szerzett információkkal.”
• „Aki lemarad valamilyen információról, az veszít. Veszíthet anyagi értelemben, veszíthet a státuszából, és vesztesnek senki sem szereti érezni magát. Az online hirdetések, reklámok segítségével továbbra sem maradok le a jó lehetőségekről, újdonságokról, hasznos termékekről és szolgáltatásokról.”
• „Az elmúlt időszakban több dolgot meg is vásároltam, fizettem elő online az internetes reklámok és hirdetések hatására. Ezek maradéktalanul személyre szabottak, relevánsak és aktuálisak voltak.”
A tévében látott reklámokról elhangzott gondolatok
• „A tévéreklámok egyfajta kisfilmként funkcionálnak most a számomra, szórakoztatnak, meghatnak, elgondolkodtatnak.”
• „A tévéreklámok a megszokottság, ismerősség érzetét nyújtják. Olyanok, mint a gyermek napirendje, amitől biztonságban érzi magát.”
• „Azokat a márkákat, termékeket, szolgáltatásokat, amelyeknek a reklámjai valahogy reflektálnak a járványhelyzetre, azokra felfigyelek, és egyúttal közelebb is érzem magamhoz, mert velem vannak, velem maradnak ebben a nehéz helyzetben.
A rádiós reklámok megítélése a kvalitatív kutatás szerint
• „Mivel a rádióreklámokat csak hallom, ezek jobban hatnak az érzelmeimre, s az üzenetek is jobban eljutnak hozzám. A rádióreklámok megnyugtatnak.”
• „Fejben gyorsan összekötöm a TV-ben vagy online látott reklám tartalmával, szereplőivel és a termék külsejével.”
• „Szeretem a rádióreklámokat, hiszen informatívak, aktualitásokról szólnak, és nem túl hosszúak, lehet őket követni és megjegyezhetőek.”
• „Rádióban hallott reklámok a szórakozás, kikapcsolódás terén adnak nekem segítséget és ötletet.”
A kutatásban huszonnyolc, 18 és 59 év közötti résztvevőket kérdeztek.
Forrás: https://media1.hu
Comments are closed.