Az üdítőgyártó cég április végén Chicagóban bemutatta közösségi italautomatáját.
Gyerekkoromban az automata szót még a mosógépek sem érdemelték ki, a centrifugázást eleinte másik masina végezte, később egy testbe került a két funkció, de a vízkipergetőt külön kellett bekapcsolni. Egy valamirevaló automatáért a föld alá kellett menni, mert a metróban már abban az időben is működtek automata beengedőkapuk, igaz, ezek nem voltak valami kifinomult rendszerek, mert sokan szenvedtek a közreműködésükkel 8 napon belül gyógyuló sérüléseket. Aztán, amikor a határ már nem állta útját, beözönlött az országba egy csomó félkarú rabló, cigaretta-, kávé-, üdítő-, szendvics-, édesség- és játékadagoló automata. Ma már egyes helyeken tejhez, Túró Rudihoz és gyümölcshöz is hozzájuthatunk, ha bedobunk némi aprót a masinába. Kicsit többet kell perkálnunk a parkolásért, az üres üvegek visszaváltásáért viszont nekünk fizetnek. Külföldön sokkal szélesebb az automatából megvásárolható vagy kikölcsönözhető termékek palettája. Norwich egyik könyvesboltjában például 3 fontért verset nyomtathatunk magunknak, Hollandiában kerékpárt kölcsönözhetünk, Olaszországban tésztát vehetünk, Amerikában pedig még képzőművészeti alkotásokat is vásárolhatunk a retro art-o-matokból. Hasonlóra szerintem itthon is lenne kereslet, a kortárs művészek, a műkedvelők és a kínálatukat színesíteni kívánó üzletek oldaláról egyaránt. Japánban azonban még ennél is bizarrabb dolgokba futhatunk bele, a szigetországban az esernyőtől kezdve a tojásig, a virágcsokortól a pornóig, a horgászfelszereléstől a szarvasbogárig szinte minden beszerezhető automatából.
A lehetőségeknek csak a fantázia szab határt, ezért a nagy cégek is elkezdtek kísérletezni. A Pepsi egy kereskedelmi kiállításon olyan közösségi italautomatát mutatott be, melynek segítségével nemcsak magunkat, hanem a barátainkat is meglephetjük egy ajándék üdítővel pár sor vagy egy helyben felvett videoüzenet kíséretében.
A masinába bedobjuk az ital árát, az érintőképernyőn megadjuk a címzett adatait (nevét, telefonszámát), aki az sms-ben kapott kód alapján válthatja ki ajándék frissítőjét egy hasonló közösségi italautomatából. A rendszer két lehetőséget ajánl fel a megajándékozottnak: továbbküldheti a kódot valaki másnak, vagy elfogadhatja az üdítőt, ez esetben egy videoüzenetben megköszönheti a gesztust.
Aki ismerkedni szeretne, akár vadidegeneknek is küldhet egy Pepsit a „Random Acts of Refreshment” opcióval. A közösségi italautomatát a tervek szerint hamarosan összekapcsolják a két vezető amerikai közösségi hálózattal, a Twitterrel és a Facebookkal. Természetesen a Coca Cola sem akart lemaradni, bár ők még nem teljesen automatizálták a dolgot, ennek ellenére a következő ötletükkel nagy sikert arattak a diákok körében:
Forrás: