A reklámajándékok és azok közül is a sokszor csak pár forintos szóróajándékok általában néhány használat után kidobásra ítéltetnek, de az is nagyon gyakran előfordul, hogy „felavatás” nélkül a kukában végzik, esetleg évekig heverhetnek a fiók mélyén, sosem használt kacatjaink számát növelve.
Reklámajándékra márpedig szükség van, mondják erre a marketingesek, és őket is meg lehet érteni. Egy-egy promóció alkalmával ugyanis jócskán megugrik az értékesítések száma akár egy-egy fent említett olcsó ajándék csábítása miatt.
A sok felesleges kacat gyártása azonban rengeteg energia és nyersanyag felhasználásával készül, hogy a végtermék aztán sokszor egyenesen a hulladékgyűjtőben végezze. Miért is ne lehetne ezt a folyamatot megfordítani? – gondolták egyesek, és elkezdték újrahasznosított anyagokból gyártani a reklámajándékokat.
Fából és kukoricacsutkából reklámtollak, irodaszerek, újrapapírból jegyzetfüzetek és -tömbök, PET- palackokból vagy épülethálókból pedig ajándék- és bevásárlótáskák, sőt divattáskák készülhetnek. De a használhatatlanná vált nyomtatott áramkörök is számtalan lehetőséget rejtenek: kreatív újrahasznosítók poháralátétet, kulcstartót, felírótáblát alkotnak a szelektív hulladékgyűjtés során felhalmozott alapanyagokból.
Az újrahasznosítás során ugyan energiára mindenképpen szükség van, de már az is nagy eredmény, hogy a megkíméljük a Föld nyersanyagkészletét, és nem utolsósorban nem növeljük, sőt, inkább csökkentjük a hulladékhegyeket.
Forrás: www.delta9.hu