Tavaly októberben kaptam egy névre szóló levelet a céges címemre, amiben egy számomra az idáig ismeretlen vállalat kínálta szolgáltatásait. A levél egy hagyományos direkt marketing küldemény volt, nyomatlan, ablakos, LC/4 boríték és egy 2x hajtott levél. Igazából csak azért nyitottam ki a borítékot, mert az ablakos borítékban látszott, hogy egy szép, kreatív papírra nyomtatták mondanivalójukat, és kíváncsi lettem, ki költ manapság erre.
Különösebb cégbemutatkozás nélkül rögtön a lényeggel kezdték: statisztikák bizonyítják, ha új kollégát veszünk fel, sokszor a régi kolléga egyéni jellemvonásait, külső jellemzőit keressük, vagy éppen akarjuk elkerülni az új kolléga felkutatása során, és kevésbé a szakmai tulajdonságokra koncentrálunk, ami téves útra vezethet minket. Hogy ezt elkerüljük, kérjünk segítséget Tőlük. Az, hogy ki ez a cég, nem derült ki a levélből, így az infót megtartottam magamnak, a levelet meg kidobtam.
Novemberben újabb levél érkezett Tőlük, emlékeztem az előző levélre (ugyanabban az egyszerű borítékban, és szép levélpapírra nyomva érkezett), elolvastam ezt is, megtudtam, hogy egy nemzetközi fejvadász cég hazai irodájának megalapításáról szólt a hír, semmi érdekes, csupán egyszerű tényközlés, felajánlva, hogy személyesen jönnek és bemutatják magukat. Talán az egyetlen érdekes infó az volt, hogy ők kifejezetten vezetők kiválasztásával foglalkoznak, ugye vezetőt találni mindig nehezebb és költségesebb, mint egy hagyományosabb értelemben vett egyszerű alkalmazottat. Kicsit furcsállottam, hogy miért nem erről szólt az első levél, ha véletlen történt így, az hiba, ha direkt, akkor ügyes, először az érdekesség, aztán a cégbemutatás.
Beköszöntött az újév, januárban újabb levél érkezett tőlük, ebből kiderült, hogy a cégek vezető munkatársai az év elejére tervezik munkahelyváltásukat, ezért jó ötlet lenne – ha ilyen pozíciót kell nálunk betölteni – most keresni. Újabb hasznos információ, már a levelet sem dobtam ki, eltettem, hátha jön még újabb ötlet, lesz egy jó kis gyűjteményem.
Februárban jött is az újabb levél, nagy csalódásomra ugyanaz, mint januárban. Ha véletlenül kaptam, biztos hibázott az adatbázis menedzser, ha szándékosan, akkor egy életre megtanultam a leckét, hogy mikor keressek vezető beosztású munkatársat.
A tavaszt egy újabb megkeresés hozta meg, ebből kiderült, hogy sokszor hajlamosak a kiválasztassál foglalkozó kollégák tipizálni bizonyos feladatokat, és erre keresni szakembert, ez pedig nem jó, minden feladat különböző, azt kell megtalálni, aki a legjobb az adott pozícióra. Ezért az adatbankokban csücsülő jelöltek sem éppen ideális választás a kiválasztási folyamat szempontjából nézve. Ehhez speciális munkamódszer kell, amivel ők rendelkeznek, és szívesen jönnek, bemutatják.
Most már várom az áprilist, szépen gyarapszik a gyűjteményem, még egyszer lehet, hogy fel is hívom őket, ha nagyon nem találunk új kollégát.
Jó példa mindez arra, hogy nem kell költséges, különleges kinézetű és formátumú direkt marketing küldeményeket kitalálni azért, hogy felkeltsük a célcsoport figyelmét. Elég egy egyszerű ötlet, egy hasznos szakmai tanács, ami valahol rögzül a célszemély gondolatvilágában, kitartó munkával és a figyelem fenntartásával akár később megrendelés is lehet belőle.