A műanyagok térhódítása már a jóslás speciális területeit sem kíméli. A Nők Lapja Café cikke szerint például a válás irányába mutató kapcsolati válságok remekül prognosztizálhatók a bankok plasztikjaiból. A számlán lévő pénzmozgásból származó információk fontosak lehetnek a cégek számára, hiszen ezekből következtetéseket lehet levonni az ügyfelek anyagi helyzetének változásáról. A bankok tudni akarják, hogy továbbra is jó vásárlók maradunk-e még akkor is, ha esetleg elválnánk. Ha az egyik fél elhanyagolja a lakáshitelt, vagy mondjuk hirtelen elkezd költekezni, akkor az gyanús lehet, hiszen az anyagi forrásait nem a házasságon belül használja fel.
Ian Ayres, a Yale Egyetem jogászprofesszora könyvében arról mesél, hogy a statisztikákat milyen célokra használják fel a nagyvállalatok. Ennek egyik példájaként hozta fel a Visát, illetve azt, hogy milyen módszerekkel ellenőrzik az ügyfeleik magánéleti státuszát. Elmondása alapján a bankokat valójában nem különösebben érdekli az ügyfeleik magánélete, illetve válása. Őket csak az érdekli, hogy tudod-e fizetni a hiteleidet.
A költésekhez kapcsolódó analitikán alapuló előrejelzéseket prediktív modellezésnek hívják, melynek célja, hogy minél többet megtudjanak az ügyfeleikről: vizsgálva online tevékenységüket, a költési és életmódbeli szokásaikat, hogy releváns és személyre szóló marketingajánlatokkal tudják megkeresni őket.
Forrás: