A fenti képlettel nyert bronz díjat Cannes-ban egy magyar ügynökség, az AR Works. A svájci Novartisnak készített alkalmazással, mely a vakokat hivatott segíteni a mindennapi életükben.
A Novartis svájci gyógyszergyártó cég egyik termékcsoportja a szembetegségek gyógyszeres kezelésére szolgál. A cég szeretett volna segíteni azokon is, akik a részben vagy teljes egészében elvesztették a látásukat. Az alkalmazásnak nem célja eladni bármilyen terméket vagy szolgáltatást.
A ViaOptaDaily névre keresztelt alkalmazás jelenleg 12 nyelven – többek közt magyarul is – elérhető és 6 funkciót tartalmaz:
Színfelismerő – Az app érzékeli és kimondja az elé helyezett tárgy színét
Pénzfelismerő – EZ a funckció felismeri és felolvassa a kamera előtt lévő euro vagy dollár címletét
Kontaktok – Képpel, hanggal elmenthető hangzó kontaktlista, hogy aki fontos, rögtön kéznél legyen.
Nagyító – az apró betűk elolvasásához (kifejezetten gyengénlátóknak)
Stopper – Speciálisan a vakok részére fejlesztett, alul rezgő érintősávval, mely a hátralévő időt jelzi.
Időjárás – aznapi és a további napok könnyen felismerhető jelzése audiovizuális tartalommal.
Az applikáció beállítástól függően működtethető vak, gyengénlátó, hangos, vibrációs és nagy kontrasztos módban, így sokféle igényt tud kielégíteni. Folyamatos hang-visszajelzéseket ad, ezzel segítve a csökkent látóképességűeket az applikációban való navigálásban.
„Az ügynökségek, fejlesztők, de az ügyfelek is máig keresik ma azokat az irányokat, megoldásokat, amelyek segítségével tényleg hatékonyan, eredményesen lehet a mobilt, és azon belül az appokat, mint kommunikációs csatornát használni. Mindenki küzd azzal, hogy a márkáját előtérbe helyezze egy appon keresztül, de ez nagyon nehéz. Egy app letöltéséhez sokkal nagyobb erőfeszítést követelsz meg a felhasználótól, mint egy klasszikus reklámmal való passzív találkozás esetében. A ViaOpta viszont nem csak arról szól, hogy az ügyfél logóját rányomtuk egy játékra, vagy egy funkcióra, hanem komoly értéket képvisel a Novartis szemgyógyszerének célcsoportja számára. Szerintem azért tetszett a zsűrinek, mert nagyon eltalálta a csapat, hogy mire van szüksége a célcsoportnak, és mindezt kreatív módon valósítottuk meg.” – nyilatkozta Budaházy Szabolcs, az AR Works ügyvezetője a Kreatívnak.
Az alkalmazást közel 20 ezren töltötték le, ami nagyon jó arány a limitált célcsoportot figyelembe véve.
Forrás: Kreatív Online