A fenti kérdés megválaszolása érdekében korábbi cikkeinkben már számos megoldási lehetőséget bemutattunk, ilyen például a hűségprogramok engagement alapú teljesítménymérése és a programspecifikus eredménykimutatások készítése is. A leghatékonyabban ugyanakkor úgy erősíthetjük a vásárlói lojalitást, ha minél több technikát alkalmazunk egyszerre az eddig felsoroltak közül. Ennek fényében lássunk még egy hasznos tanácsot a McKinsey-től!
Legutóbbi írásunkban a vásárlók szegmentálása volt a fő téma, melyet – a cikk tanulsága szerint – a hűségprogramokból kinyert viselkedési adatok mentén célszerű megtenni. A szegmentáláshoz kapcsolódóan viszont itt van még egy jó tipp, amit érdemes észben tartanunk:
Szabjuk szegmensre a „test-and-learn” folyamatokat!
A szegmentálásból származó előnyök maximális kihasználása érdekében kulcsfontosságú egy gyors A/B tesztelési képesség kialakítása. Ez ugyanis lehetővé teszi az új ötletekkel való kísérletezést: az A/B tesztelés eredményeképp gyorsan eldönthetővé válik, hogy mely módszerek teremtenek értéket a vállalat számára és melyek nem.
Ennek használhatóságára kitűnő példaként szolgál az e-mail marketing. Az e-mail marketing a marketingesek leggyakrabban használt eszköze (a cégek 88%-a alkalmazza), nem véletlenül. A McKinsey tanulmánya szerint az e-mail marketing átlagosan 38 dollárt hoz a konyhára minden egyes erre elköltött dollár után, függetlenül attól, hogy az a vásárlók pontvisszaváltásaiból vagy az új ajánlatok és együttműködő partnerek promotálásából származik.
Ennek ellenére a McKinsey által megkérdezett cégek 39%-a nem alkalmazza az A/B tesztelést kifejezetten a szegmensekre vonatkozóan – ez egy hatalmas elszalasztott lehetőség. A tanácsadó vállalat kutatási eredményei ugyanis arról tanúskodnak, hogy a szegmensre szabott A/B tesztelési elemek, mint például az e-mail hangvétele és nyelve, a küldés időzítése, valamint a képanyag, 15-30%-kal is képesek növelni a konverziós, illetve az átkattintási arányt.
Cikksorozatunkban összesen nyolc különböző technikát vettünk sorra a hűségprogramok eredményességének növeléséhez. Ha mindezt végigkövetted, akkor vélhetően most már minden a kezedben van ahhoz, hogy vásárlóidat a márkád rajongóivá tedd!
Forrás:
Carluccio, J., Eizenman, O., Rothschild, P. (2021): Next in loyalty: Eight levers to turn customers into fans. McKinsey. https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/next-in-loyalty-eight-levers-to-turn-customers-into-fans Utoljára megtekintve: 2021. 10. 29.
Comments are closed.