1967-ben, a párizsi Burberry áruház menedzsere a kirakatban rendezgette a márka védjegyeként ismert ballonkabátokat. De mivel úgy vélte, hogy a külső szín egy kicsit egyszerű és unalmas (a khaki színre utalva), így gondolt egyet és felhajtotta a kabát szegélyét, elővillantva így a fekete-piros-teve kockás („house check”) bélést.
A vásárlók azonnal kifejezték tetszésüket, így a cég elkezdte a „check”mintás esernyők gyártását és szinte azonnal több száz darabot el is adott belőlük.
A sikeren felbuzdulva pedig a mintát sálakra is elkezdte nyomni – és a többi már történelem.
Ma ez a több mint 50 éves divat kiegészítő a legkönnyebben felismerhető, márkához köthető, áhított és időtlen téglalap alakú skót kasmír, melyet a stílus-tudatos fogyasztók a nyakuk köré tekernek.
A sál megállíthatatlan népszerűsége példázza a márkázás erejét és hatalmát, hisz hányan vannak, akik egy kb. 30×168 cm (12*66 inch) méretű gyapjúért képesek kiadni 435 amerikai dollárt csak azért, mert puha és szép, na meg mert Burberry.
Forrás: Courtesy of Burberry, Adweek